728 x 90

امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل درباره آتش‌بس در غوظه شرقی با پوتین گفتگو کردند

امانوئل ماکرون و  آنگلا مرکل و پوتین
امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل و پوتین

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در خصوص آتش‌بس در غوطه شرقی سوریه تلفنی گفتگو کردند. اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد که رهبران روسیه، فرانسه و آلمان با انجام تله‌کنفرانس سه جانبه وضعیت بحرانی در غوطه شرقی و مشکلات مرتبط با دسترسی کمکهای انسان دوستانه به این منطقه مورد بررسی قرار داده و از اجرای آتش‌بس انسانی یک ماهه در سوریه استقبال کردند.

در این اطلاعیه آمده است   امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن تأکید بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر و کامل آتش‌بس مذکور، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را برای اعمال فشارهای حداکثر بر رژیم اسد جهت توقف حملات هوایی خود در غوطه شرقی فراخواندند.

بر اساس این اطلاعیه، رهبران آلمان و فرانسه هم‌چنان تأکید کرده‌اند که این آتش‌بس زمینه‌ای برای تلاشهای راه‌حل سیاسی بحران سوریه در چارچوب فرایند مذاکرات ژنو را فراهم می‌سازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43cbd70d-cca3-4699-8e48-15396eb30c8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات