728 x 90

امانوئل ماکرون: با افراط‌گرایی تحت نام اسلام مخالف هستیم

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه، تأکید کرد: «جمهوری فرانسه با اسلام مشکلی ندارد» اما «قرائت افراط‌گرایانه و خشونت طلبانه از اسلام پذیرفتنی نیست. وی تأکید کرد مبارزه با تروریسم باید بدون وقفه و سستی دنبال شود. این مبارزه کار یک نسل است».

 

سخنان ماکرون در جلسه مشترک مجلس ملی و سنا

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، بعد ازظهر دوشنبه ٩ژوئیه برابر با ١٨تیر، در اجلاس مشترک مجلس ملی و سنای این کشور در کاخ ورسای به یادآوری کارنامۀ یکسالۀ خود پرداخت و بر پیگیری بی‌وقفۀ تعهدات انتخاباتی خویش تأکید کرد.

وی از ضرورت ارائۀ خدمات همگانی اجتماعی سخن گفت، بر توجۀ بیشتر به امر آموزش و پرورش تأکید کرد و اعلام داشت به‌زودی برای انجام اصلاحاتی در زمینه‌های بهداشت و سلامتی، بازنشستگی و نیز نهادهای کشوری طرح‌های قانونی تقدیم پارلمان خواهد کرد. او در سخنان خود در بارۀ برآمدن جنبش‌های ناسیونالیستی در اروپا، لائیسیته، اسلام و اسلام گرایی نیز سخن گفت.

 

امانوئل ماکرون:‌ فرانسه با اسلام مشکلی ندارد

امانوئل ماکرون که برای دومین بار در دورۀ ریاست‌جمهوری خود در برابر مجلسین فرانسه سخن می‌گفت در بارۀ اسلام تأکید کرد «جمهوری فرانسه با اسلام مشکلی ندارد»، اما «قرائت افراط‌گرایانه و خشونت طلبانه از اسلام که هدف آن تخطئۀ قواعد و قوانین کشوری آزاد و جامعه‌‌یی رها شده از تعالیم مذهبی است» پذیرفتنی نیست. وی گفت «در فرانسه، آزادی فردی و آزادی انتخاب، تا هنگاهی که به حقوق شهروندی [دیگران] لطمه نزند، از اصول خلل‌ناپذیر محسوب می‌شود و به مخاطره انداختن آنها به نام اعتقادات مذهبی به هیچ روی قابل‌قبول نیست».

او تأکید کرد مبارزه با تروریسم باید بدون وقفه و سستی دنبال شود». به گفتۀ امانوئل ماکرون «این مبارزه کار یک نسل است».

 

وضعیت مسلمانان فرانسه

رئیس‌جمهوری فرانسه در فوریۀ گذشته اعلام کرده بود که به‌زودی در جهت ایجاد ساختار و نهادهای نمایندگی از مسلمانان فرانسه به‌منظور سازمان دادن به چگونگی تأمین منابع مالی، ادارۀ مساجد و تربیت امامان جماعت اقدام خواهد کرد. مسلمانان با جمعیتی حدود ٦میلیون نفر و داشتن ٢۵٠٠مسجد و محل تجمع و نماز جمعی، دومین جامعۀ مذهبی فرانسه را تشکیل می‌دهند.

 

ماکرون: هرگز به عقب‌نشینی رضایت نمی‌دهم

رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنان گفت «هر رئیس‌جمهوری می‌داند که در همۀ زمینه‌ها موفق نخواهد شد. من نیز می‌دانم که به انجام همۀ آنچه می‌خواهم، قادر نخواهم شد و در همۀ زمینه‌ها موفق نخواهم بود. اما وظیفۀ من آنست که هرگز به عقب‌نشینی رضایت ندهم و به‌صورت خستگی‌ناپذیر این مبارزه را برای موفقیت پی گیرم. برای موفقیت فرانسه و ماموریتی که این کشور [در جهان] دارد. وظیفۀ رئیس‌جمهوری داشتن هدفهای بلندمرتبه برای کشور است و من این وظیفه را فراموش نمی‌کنم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0aadb54-efa5-4094-8f2a-f3266843c9a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات