728 x 90

الیوت آبرامز: یک مرگ دیگر در پرونده نوید افکاری در ایران

الیوت آبرامز
الیوت آبرامز

شورای روابط خارجی (سی اف آر) در مطلبی با عنوان «یک مرگ دیگر در پرونده افکاری در ایران» به‌قلم الیوت آبرامز سیاستمدار و وکیل آمریکایی درباره مرگ مشکوک شاهین ناصری در زندان تهران بزرگ نوشت: با حضور دیپلماتهای ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دولت بایدن که به‌دنبال بازگشت به میز مذاکره هسته‌یی با ایران است، رژیم ایران ماهیت اصلی خود را دوباره به ما یادآوری کرد.
در ۱۲سپتامبر ۲۰۲۰، درست یک سال پیش، نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی اعدام شد. "جرم"وی شرکت در اعتراضات بزرگ سیاسی در ایران در سال۲۰۱۸ بود.

نوید افکاری با ارسال نواری پنهانی به بیرون فاش ساخت که تحت شکنجه از وی اعتراف گرفته شده است. دادگاههای رژیم ایران شکایات افکاری را رد کرده، و فراخوانهایی که از سراسر جهان برای آزادی وی آمده بود را نیز رد کردند، و افکاری را اعدام نمودند.
اما کار آنها تمام نشده بود. آنچه این هفته اتفاق افتاد این است که شاهین ناصری هم سلولی افکاری که شهادت داده بود افکاری شکنجه شده است، اکنون در زندان درگذشته است.
بدون تردید رژیم می‌گوید او خودکشی کرده یا توسط یکی از زندانیان کشته شده است، اما تصور این‌که کسی در داخل یا خارج از ایران این جمله را باور کند دشوار است. و با توجه به ماهیت رژیم، هیچ نوع تحقیق مستقلی نمی‌تواند انجام شود.
بنابراین مرگ ناصری، چند روز پس از سالروز اعدام افکاری، ماهیت بی‌قانونی جمهوری اسلامی و تمایل آن به استفاده از هر درجه وحشیگری برای حفظ قدرت خود، یک یادآور ناخوشایند است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6381dc49-c6f3-41df-b0d7-46af012daeaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات