728 x 90

النهار العربی: بیش از ۱۰۰۰ شخصیت بین‌المللی از قیام مردم ایران برای آزادی حمایت کردند

بیانیه حمایت ۱۰۰۰شخصیت از زنان سراسر جهان از مقاومت زنان ایران و برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی
بیانیه حمایت ۱۰۰۰شخصیت از زنان سراسر جهان از مقاومت زنان ایران و برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی

روزنامه لبنانی النهار العربی چهارشنبه ۲۲شهریور ضمن انعکاس بیانیه حمایت ۱۰۰۰شخصیت از زنان سراسر جهان از مقاومت زنان ایران و برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی در آستانه سالگرد قیام سراسری مردم ایران نوشت: در آستانه سالگرد قیام سراسری مردم ایران، بیش از ۱۰۰۰شخصیت از زنان با امضای بیانیه‌یی از جامعه بین‌المللی خواستند در تلاش مردم ایران برای آزادی، در کنار آنها بایستند.

امضاکنندگان شامل ۵۰ رئیس‌جمهور سابق، معاون رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر، به اضافه ۱۷۵ نماینده زن مجلس و صدها شهردار زن، نمایندگان سابق مجلس، فعالان فمینیست، دانشگاهیان، کارشناسان، برندگان جایزه نوبل و رؤسای سازمانهای غیردولتی هستند.

امضاکنندگان این بیانیه از نیم‌کره غربی، بسیاری از کشورهای اروپایی، استرالیا، نیوزلند و خاورمیانه هستند و طیف وسیعی از دیدگاهها و وابستگی‌های اجتماعی و سیاسی را نمایندگی می‌کنند و بیانیه آنها تأکید می‌کند که زنان و دختران نقشی پیشرو داشتند. در انقلاب ۲۰۲۲ ایران.

در این بیانیه آمده است: در بین ۷۵۰ نفری که به طرز فجیعی توسط نیروهای  رژیم شاه  به‌شهادت رسیدند، تعداد زیادی زن و دختر جوان بودند و در نتیجه سرکوب وحشیانه رژیم حداقل ۷۰ کودک جان خود را از دست دادند. 

این چهره‌های زن گفتند: خواست مردم ایران اعم از زن و مرد که در شعارهای آنها متبلور شده است، پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی و ایجاد یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و برابری کامل بین دو جنس است. 

امضاکنندگان هم‌چنین بیان می‌کنند که اهمیت زنان ایرانی در مبارزه «ریشه محکمی در یک قرن مقاومت زنان ایرانی در برابر دو شکل متمایز استبداد دارد: دیکتاتوری شاه و آخوندها».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/699758e2-a3b9-4a1c-a39b-35870b9a0faf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات