728 x 90

العربیه - مریم رجوی: مردم ایران در پی سرنگونی رژیم ولایت فقیه هستند

کنوانسیون ایرانیان در واشینگتن
کنوانسیون ایرانیان در واشینگتن

العربیه گزارش مشروحی  از کنوانسیون ایرانیان در واشینگتن  پخش کرد.

العربیه گفت:‌ روز یکشنبه 16اردیبهشت « کنوانسیون ایران آزاد برای دموکراسی و حقوق بشر» در حمایت از قیام سراسری مردم ایران، با حضور نمایندگان جوامع و انجمنهای ایرانی از 40 ایالات آمریکا و با شرکت شهردار رودی جولیانی و بیل ریچاردسون کاندیدای ریاست‌جمهوری، وزیر انرژی و سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل، در واشینگتن برگزار شد.
سخنرانان این گردهمایی، ضمن «حمایت از قیام مردم ایران»، بر لزوم اتخاذ یک سیاست قاطع در مقابل رژیم و حسابرسی از حکومت که آن را «رکوردار اعدام و بانکدار مرکزی تروریسم» نامیدند، تأکید کردند.
رودی جولیانی یکی از مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا، ضمن سخنانی در این کنوانسیون خواستار تغییر رژیم در ایران شد

جولیانی گفت:‌‌ «من حامی تغییر رژیم بوده‌ام. مدت 10سال است من هم‌چنان حامی تغییر رژیم هستم. فکر می‌کنم این تنها راه صلح در خاورمیانه است، مهمتر از توافق صلح میان اسراییل و فلسطین است. فکر می‌کنم این امر می‌تواند محقق شود».
جولیانی گفت: «ما اینجا به‌عنوان جمهوریخواه و دموکرات حضور نداریم، بلکه به این دلیل اینجا هستیم که به آزادی عشق می‌ورزیم. اکنون آن ‌را در (اعضای این جنبش) می‌بینیم و من این‌را در آلبانی هم دیدم... هیچ چیز مهم‌تر از تحقق آزادی و آزاد کردن خلق‌های خوبی هم‌چون ملت ایران نیست».

وی افزود: «مردم ایران بدون برخورداری از یک پروسه قضایی عادلانه به زندان می‌افتند.»
رودی جولیانی ضمن فراخوان برای یک ایران آزاد از رسانه‌های آمریکا خواست که در 20ژوئن به پاریس رفته و از گردهمایی «اپوزیسیون ایران» به رهبری مریم رجوی برای مردم آمریکا و جانیان گزارش بدهند».

تحسین از رهبری پرزیدنت «شورای ملی مقاومت ایران»

مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: « مقاومت ایران را برای رهبری عالی آن و نقش حیرت انگیزش تحسین می‌کنم. ما در ایران با یک جایگزین شناخته شده به رهبری یک زن، خانم مریم رجوی روبه‌رو هستیم».
رودی جولیانی سپس با اشاره به قیام سراسری اخیر در ژانویه سال جاری مردم ایران، گفت:«اعتراضاتی که در ماه ژانویه شروع شد در سراسر ایران در جریان است... رئیس‌جمهور (آمریکا در سال 2009) به رزمندگان آزادی پشت کرد. هم‌چون رویکرد او در برابر نقض خط قرمز شیمیایی در سوریه... اما واکنش پرزیدنت ترامپ (در هر دو مورد) بسیار متفاوت بود. در سوریه (اسد از سلاح) شیمیایی استفاده کرد و او آنها را بمباران کرد... پرزیدنت ترامپ همچنین مثل اوباما به (معترضان) پشت نکرد». او گفت: ما از مبارزه (مردم ایران) برای آزادی حمایت می‌کنیم... ما رئیس‌جمهوری داریم که... به اندازه ما متعهد به تغییر رژیم است».

بیل ریچاردسون

بیل ریچاردسون در شروع سخنرانی خود در کنوانسیون واشینگتن گفت: آیا شما آماده تغییر رژیم در ایران هستید؟ آیا خواهان تغییر در ایران هستید؟ (بله) خود شما این تغییر را محقق خواهید کرد... اعتراضات عظیم در سراسر ایران که در اواخر دسامبر 2017 شروع شد، بزرگ‌ترین اعتراضات از سال 2009 بود و در 142شهر در تمام 31استان ایران صورت گرفت.

مریم رجوی: مردم ایران در پی سرنگونی رژیم ولایت فقیه هستند

مریم رجوی پرزیدنت «شورای ملی مقاومت ایران» در پیامی با تقدیر از ایرانیانی که از ایالت‌های مختلف در سراسر آمریکا در این گردهم‌آیی شرکت کردند، گفت، ایران ‌شاهد صدها قیام و خیزش پس از قیام دیماه بوده است.

مریم رجوی تأکید  کرد:« مردم ایران در پی سرنگونی تمامیت رژیم ولایت فقیه‌ هستند و از جامعه جهانی می‌خواهند که از قیام برای براندازی رژیم حمایت کنند.
خانم رجوی ضمن اشاره به امتیازهای ناموجهی که در توافق اتمی به رژیم  ایران داده شده، گفت: مقاومت ایران در همان زمان، ضرورت قاطعیت و برچیدن کامل بساط غنی‌سازی توسط "فاشیسم مذهبی" را خاطرنشان و تأکید کرده بود که «ضرورت خلع ید از رژیم در سراسر خاورمیانه» باید «به‌عنوان یک اصل بنیادین در هر گونه توافقی وارد شود» و «توافقی که حقوق‌بشر مردم ایران را نادیده بگیرد، تنها مشوق سرکوب و اعدام‌های بی‌وقفه از جانب این رژیم و لگدمال کردن حقوق مردم ایران است».
وی وضعیت رژیم  را «بحران‌زده» توصیف کرد و از ایرانیان داخل کشور خواست در هر فرصتی برای خنثی کردن مبلغان مماشات و حفظ "نظام آخوندی" و برای حمایت از قیام برای سرنگونی استبداد دینی استفاده کنند و صدای آزادیخواهی مردم ایران را به گوش جهانیان برسانند.

تقدیر از خیزش کردها و عرب‌های ایران و مطالبه برای آزادی زندانیان 

مریم رجوی گفت: « ما از جامعه جهانی مؤکداً می‌خواهیم که با اتخاذ اقدامات تنبیهی نسبت به جنایات مستمر علیه بشریت توسط رژیم رکورد‌دار اعدام، سکوت نکند. از آنها می‌خواهیم رژیم آخوندها را وادار کنند که دستگیر شدگان قیام و خیزش‌های هفته‌های اخیر، از جمله صدها نفر از هموطنان عرب در خوزستان و شمار زیادی از هموطنان کرد در غرب کشور را آزاد کند و به ‌آزار وحشیانه کشاورزان اصفهان خاتمه دهد.»

وی افزود: « امروز رهبران دولتهای غرب، بر کمبودهای اساسی یا ناکارآمدی توافق اتمی دست گذاشته‌اند. بدین ترتیب حقانیت مواضع مقاومت ایران به اثبات رسیده است. ساعتهايی پس از امضای برجام در 23تیر 1394 از جانب مقاومت ایران اعلام کردم که در این توافق «امتیازهای ناموجهی به رژیم آخوندها داده شده است». تأکید کردم که «ضرورت خلع ید از رژیم در سراسر خاورمیانه» باید «به‌عنوان یک اصل بنیادین در هر گونه توافقی وارد شود.
در مورد پول‌هایی که بابت همین توافق به جیب رژیم ریخته شد، اعلام کردم که این پول‌ها «باید تحت کنترل شدید سازمان ملل صرف حقوق پرداخت نشده کارگران و معلمان و پرستاران و تأمین غذا و دارو برای توده مردم شود در غيراین‌صورت خامنه‌ای پول‌ها را به سوریه و یمن و لبنان سرازیر می‌کند». و سرانجام این حقیقت را گفتم که: «توافقی که حقوق‌بشر مردم ایران را نادیده بگیرد، تنها مشوق سرکوب و اعدام‌های بی‌وقفه از جانب این رژیم و لگدمال کردن حقوق مردم ایران است».
رجوی در ادامه پیامش گفت:« تجربه سه‌سال گذشته اثبات کرد که آخوندها امتیازهای برجام را برای سرکوب مردم ایران و کشتار ملت سوریه به‌کار گرفتند. براین اساس ما قویاً خواستار آنیم که دولتهای غرب سیاستی در پیش بگیرند که تمام ساختار برنامه اتمی رژیم را از میان ببرد و با بازرسی‌های بی‌قید و شرط دست آخوندها را از هر گونه فعالیت، آزمایش و تحقیقی در این زمینه از جمله غنی‌سازی اورانیوم برای همیشه کوتاه کند». 
وی اظهار داشت:« جمع کردن بساط برنامه اتمی رژیم در کنار برچیدن برنامه موشکی آن، اخراج سپاه پاسداران از کشورهای منطقه و واداشتن این رژیم به توقف شکنجه و اعدام یک کل یکپارچه است.‌ دولتهای غرب نباید از هیچ بخشی از آن صرف‌نظر کنند».
خانم رجوی در پایان خواستار ممانعت کشورهای غربی از دسترسی رژیم به‌ویژه سپاه پاسداران به سیستم بانکی جهانی شد.
پرزیدنت «شورای ملی مقاومت ایران در پایان پیامش به‌رسمیت شناختن «شورای ملی مقاومت ایران» به‌عنوان «جایگزین دموکراتیک رژیم آخوندی» را گامی ضروری دانست و از کشورهای غربی خواست تا به‌گفته او با به‌رسمیت شناختن این شورا سیاست‌ مماشات در چند دهه اخیر است که باعث طولانی شدن عمر «حکومت آخوندها» شده است، را جبران کنند».

حضور شخصیت‌های برجسته کنگره آمریکا در کنفرانس

شماری از نمایندگان برجسته کنگره آمریکا از هر دو حزب طی پیام‌هایی همبستگی خود را با این گردهمایی ابراز کردند و بر حمایت از مبارزه مردم ایران برای برقراری آزادی و دموکراسی تأکید کردند. 

العربیه افزود:‌ برخی از سخنرانان شرکت کننده در کنفرانس واشینگتن عبارتند از:
الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیتهٔ خارجی
ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا
قاضی تد پو رئیس زیرکمیتهٔ تروریسم
شیلا جکسون لی رئیس دموکراتها در زیرکمیتهٔ جرائم، تروریسم، امنیت داخلی و تحقیقات
ویلیام لیسی کلی نماینده کنگره از حزب دموکرات
استیو کوهن رئیس دموکراتها در زیرکمیتهٔ قانون اساسی و عدالت مدنی
و تام مک‌کلینتاک نماینده کنگره از حزب جمهوری‌خواه
از جمله الیوت انگل، نماینده دموکرات ایالت نیویورک که در پیام خود اعلام کرد: «آگاه باشید که شما دوستان و حامیانی در کنگره ایالات متحده آمریکا دارید که مایل به کار برای گام نهادن به سوی صلح و ثبات در ایران هستند».
تام مک کلینتوک، نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا در کنگره نیز در پیام خود به این همایش اعلام کرد: «اعتراض های خیابانی رو به رشد در سراسر ایران تمایل مردم ایران را برای داشتن آزادی و یک دولت باز و دموکراتیک آشکار می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01d74719-fe18-4efc-92a1-85322fa28469"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات