728 x 90

اقدامهای مجرمانه حکومت آخوندی برای رفع و رجوع پرونده جنایت سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی

سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط شلیک دو موشک سپاه
سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط شلیک دو موشک سپاه

در حالی که همه شواهد و تحقیقات نشان‌دهنده عمدی و مجرمانه بودن سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی، رژیم آخوندی روز ۱۸دی در یک دروغ‌بافی رژیم جدید اعلام کرد که به‌خاطر چند خطای فرمانده واحد پدافند دو موشک شلیک شده است! ترکی دادستان نظامی رژیم در تهران که نتایج به‌اصطلاح تحقیقات یک ساله ارگانهای حکومتی را ارائه می‌داد، گفت:

«سامانه طور در آخرین جابه‌جایی تاکتیکی قبل از وقوع سانحه، لحظاتی قبل از وقوع سانحه موقعیت شمال خودش رو تنظیم نمی‌کنه بر اثر فراموشی... . احساس می‌کنه که هدفی داره به سمتش... و اگر نزنه در هر حال کشورش و در هر حال بخشی از پایتخت به خطر می‌افته و... اقدام به شلیک می‌کنه». (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۱۸دی۹۹)

خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۸دی نوشت: «دادستان نظامی رژیم در تهران هم‌چنین گفت که تنها یک نفر برای مقصر این حادثه در بازداشت است و سایرین با تودیع وثیقه و سایر قرارهای مناسب آزاد شده‌اند».

در کلیپی روز پنجشنبه ۱۸دی ۹۹ که سایت تلویزیون رژیم منتشر کرد، درباره افشای عمدی بودن این جنایت و موج خشم و نفرت مردمی و بین‌المللی علیه رژیم با غیظ گفت:

«گزارشگر: بعد از این حادثه دردناکی و در حالی‌که خانواده‌های جان‌باختگان در داغ از دست دادن عزیزان خود هستند جریانی تلاش می‌کند تا با استفاده از فضای احساسی و تألم ناشی از این حادثه، افکار عمومی را تحریک و موج‌سواری را آغاز کند.

این جریان تلاش دارد با ایجاد انحراف در افکار عمومی و القای عمدی بودن حادثه یا زیرسؤال بردن دستگاههای مسئول، موضوع را به تقابل با نظام بکشاند و نظام جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را بی‌توجهی به جان شهروندان متهم کند.

در این میان کسانی که در کارنامه خود حمایت از قاتلان مردم ایران را دارند داعیه‌دار مردم ایران می‌شوند و به صحنه می‌آیند:

پمپئو: در حال حاضر می‌توانید مردم ایران را ببینید که به خیابان‌ها ریخته‌اند و تعداد آنها با وجود خطر زیادی که جانشان را تهدید می‌کند حیرت‌انگیز است.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان: ایران مسئول این حادثه است، آنها باید در این باره توضیح بدهند.

گزارشگر: دولت کانادا که از همان ابتدا خود را مدافع حقوق قربانیان این سانحه جا زده تلاش می‌کند کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران را مقصر این ماجرا جلوه دهد.

ترودو نخست‌وزیر کانادا: ایران و رئیس‌جمهور ایران باید همه مسئولیتهای سقوط این هواپیما را بپذیرند.

گزارشگر: حتی در روند طبیعی پرنده نیز سنگ‌اندازی می‌کنند.

ترودو: جعبه سیاه کلید اصلی این تحقیقات است و ایران صلاحیت بررسی آن را ندارد.

گزارشگر: آنها در ادامه بدون هیچ مدرکی ایران را متهم به مخفیکاری در این زمینه می‌کنند.

فرانسوا فیلیپ شامپین وزیر خارجه کانادا: ما یک ضرورت داریم که ایران را تحت فشار قرار دهیم. تا دست از پنهان‌کاری بردارد.

گزارشگر: با این حال رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح که از همان ابتدا کار بررسی این سانحه را برعهده گرفته می‌گوید خانواده‌ها ابهاماتی دارد که باید برطرف شود.

آخوند بهرامی، رئیس سازمان قضایی: خانواده‌ها مسأله مهمی را که مطرح می‌کنند این است که چرا این اتفاق پیش آمده چرا این اتفاق پیش آمده. (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم۱۸دی۹۹)

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود (فارس) روز ۱۸دی۹۹ خود با یادآوری سناریوهای بستن پرونده‌هایی نظیر قتلهای زنجیره‌یی، جنایت علیه دانشجویان در کوی دانشگاه در ۱۸تیر ۷۸، شکنجه و کشتار در زندان مخوف کهریزک در سال۸۸ با شیوه به گردن یک فرد انداختن این جنایات، سناریوی مشابهی را خاتمه دادن به پرونده جنایت سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی برای مقابله با آنچه «پروژه فریب دشمن» می‌نامید، ارائه داد و نوشت: سهل‌انگاری مدیریتی و اشتباهات در تصمیم‌گیری و خطای سهوی و نفوذهای حاکمیتی طی چهار دهه گذشته مهمترین عامل در شکل‌گیری این حوادث بوده است... امروز نقشه ضد انقلاب تعمیم حداکثری و ناروا از خطاهای مصداقی به نهادها و ساختارهای حکومتی است و این طراحی پیچیده تنها با درک دقیق از مرور حوادث و هوشیاری نسبت به پروژه فریت دشمن می‌تواند خنثی شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b2ee5c6-ead9-449c-a11c-cc6463f17398"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات