728 x 90

اقتصاد‌دان حکومتی: نظام اجتماعی در حال حرکت به سمت الگوی ستیز و حذف است

قیام ایران
قیام ایران

فرشاد مومنی اقتصاد‌دان حکومتی در هراس از قیام گفت: نظام اجتماعی در حال حرکت به سمت الگوی ستیز و حذف است، باید حکومت را هشیار کرد چون حتی بایسته‌های بقای خودش را هم رعایت نمی‌کند!

وی می‌گوید وقتی نابرابریهای ناموجه از حدودی فراتر می‌رود، اساس نظم اجتماعی مبتنی بر رفتارهای حذفی و ستیزه‌جویانه قرار می‌گیرد. معمولاً وقتی نابرابریها به ناپایداری و واکنش‌های شدید اجتماعی منجر می‌شود، حکومتها که مثلا در زمینه خدمات سلامت و آموزش با تلخی و تنگ نظری برخورد می‌کنند و در زمینه هزینه سرکوب بسیار گشاده دست می‌شوند. همین مسأله باعث می‌شود، به‌اصطلاح حکومتها گور خود را بکنند و جامعه با ناپایداریهای جدی سیاسی نیز روبه‌رو شود.

وی با تأکید بر این‌که باید برای به سر عقل‌آوردن حکومت در اجتناب از استفاده از ابزار شوک درمانی تلاش کرد، ضمن تشریح رابطه شوک درمانی با تشدید نابرابریهای ناموجه و حرکت به سمت آنومی اقتصادی و اجتماعی در رفتارهای دولت و جامعه، افزود: عمده رفتارهای حکومت در ایران، دچار آنومی شده و آنها در فرآیندهای تصمیم‌گیری و تخصیص منابع، گاه حتی بایسته‌های بقای خود را نیز رعایت نمی‌کنند.( سایت حکومتی جماران ۳شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47235097-510e-4366-ad81-659e7025c197"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات