728 x 90

افغانستان؛ تشدید تلاشها برای خارج کردن اتباع خارجی از این کشور

خروج مردم و اتباع خارجی از افغانستان
خروج مردم و اتباع خارجی از افغانستان

با نزدیک شدن ضرب‌الاجل ۳۱ اوت برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، تلاشها برای خارج کردن اتباع خارجی تشدید شده است.

فرانس ۲۴ گزارش داد، نیروهای آمریکایی روز سه‌شنبه بعد از آن‌که طالبان هشدار داد فقط یک هفته دیگر به نیروهای خارجی برای تخلیه اجازه می‌دهد، به تلاش فزاینده‌یی برای بردن هزاران نفر از کابل دست‌زده‌اند. (فرانس۲۴ – دوم شهریور)

وزیر دفاع انگلستان نیز گفت: بعید است دولتهای غربی فرصت تخلیه فرودگاه کابل را تمدید کنند تا به شهروندانشان و افغانها زمان بیشتری برای خروج از فرودگاه کابل داده شود. (رویترز دوم شهریور)

رهبران کشورهای گروه هفت [جی ۷] قرار است روز سه‌شنبه در مورد تمدید مهلت ۳۱اوت (نهم شهریور) برای تخلیه هزاران نفر از افرادی که قصد فرار از افغانستان را دارند بحث کنند.

به گزارش رویترز بایدن روز یکشنبه گفت تمایل ندارد مهلت تخلیه را تمدید کند اما مذاکرات ادامه دارد.

بن والاس وزیر دفاع انگلستان به اسکای نیوز گفت در مورد تمدید مهلت حضور نیروها در فرودگاه کابل تردید دارد نه تنها به‌خاطر آنچه طالبان گفته‌اند، بلکه اگر به بیانیه علنی رئیس‌جمهور بایدن هم نگاه کنید، این تمدید بعید به‌نظر می‌رسد. (رویترز دوم شهریور)

در همین حال سخنگوی طالبان عصر سه‌شنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤالی در تمدید حضور نیروهای خارجی در فرودگاه کابل گفت: حضور آمریکا فعلاً در تناقض با موافقتنامه ماست. ما از آمریکا می‌خواهیم که تا تاریخ تعیین شده تخلیه نیروهایش از افغانستان به پایان برساند.

وی گفت جمعیتی که در فرودگاه جمع شده‌اند می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند. ما امنیت آنها را تضمین می‌کنیم. (رویترز دوم شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2160608-461b-4e6f-88ea-cf3b11267b91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات