728 x 90

افشاگری برنامه پهپادی رژیم

۱۵ مهر ۱۴۰۰؛ واشنگتن، کنفرانس مطبوعاتی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا برگزار شد. در این کنفرانس ابتدا نماینده‌ٔ شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا خانم سونا صمصامی توضیحاتی راجع به سیاست‌های تروریستی رژیم ایران ارائه داد و پس از آن معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت آقای علیرضا جعفرزاده به افشاگری پروژه‌ٔ ساخت پهپادهای تروریستی رژیم آخوندی پرداخت. این افشاگری در همان روز با بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های جهان و منطقه همراه بود، یک نمونه‌ٔ آن تلویزیون العربیه بود. این تلویزیون گفتگو با وجدان عبدالرحمن پژوهشگر در امور ایران به افشاگری مقاومت پرداخت. وجدان عبدالرحمن در پاسخ به سؤال مجری در رابطه با تأیید افشاگری مقاومت ایران گفت: «دلیل آن‌هم تأسیسات هسته‌یی ایران است که سازمان مجاهدین خلق ایران اطلاعات آنرا به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داد و آژانس و ایالات‌متحده اطلاعی از این سایت‌های هسته‌یی نداشتند و ما می‌دانیم که حساسیت این سایتها چقدر است و فعالان آنها در داخل ایران عملاً نقش مهمی دارند».

بیش از دو ماه از آن افشاگری می‌گذرد؛ اما هم‌چنان این افشاگری مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد. روز ۱۰دسامبر ۲۰۲۱برابر با ۱۹آذر ۱۴۰۰ کنگره‌ٔ آمریکا لایحه‌ٔ «اچ آر ۶۰۹۸» را مورد بررسی قرار دارد که «قانون متوقف کردن پهپادهای [رژیم] ایران» نام دارد. این لایحه‌ٔ دوحزبی در همان روز تصویب شد.

روز ۲۳آذر یکی از موضوعات مورد بحث در نشست شورای امنیت سازمان ملل، افشاگری پروژه‌ٔ پهپادی رژیم آخوندی بود. لیندا گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت:

گسترش مستمر فناوری پهپاد و موشکهای بالستیک ایران به شرکا و نیروهای مزدور نیابتی خود باعث بی‌ثباتی یمن، عراق و امنیت دریایی در اطراف منطقه می‌شود. به‌عنوان مثال، حوثی‌ها حملات پیچیده فزاینده‌یی را به عمق عربستان سعودی و شهرهای پرجمعیت یمن به‌دلیل ایران انجام داده‌اند. ما دبیرخانه را تشویق می‌کنیم که به بررسی این حوادث برای نقض احتمالی قطعنامه۲۲۳۱، پیوست B ادامه دهد.

هم‌چنین رزمری دی‌کارلو معاون دبیرکل در امور سیاسی در سخنرانی‌اش گفت: «دبیرخانه بقایای شش موشک بالستیک، یک موشک کروز و چندین پهپاد مورداستفاده در حملات مختلف علیه عربستان سعودی را بررسی کرد. مقامات سعودی معتقد بودند که این سیستم‌های تسلیحاتی به شیوه‌ای مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ به جنگجویان حوثی منتقل شده است».

افشاگری مقاومت ایران اطلاعاتی را برملا کرد که جهان از آن بی‌اطلاع بود. این افشاگری نقشی بسیار تعیین‌کننده در رو کردن دست رژیم آخوندی در اعمال تروریستی دارد هم‌چنان که افشاگریهای مقاومت ایران در رابطه با برنامه‌ٔ بمب‌سازی رژیم او را در جهان افشا کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/566b846a-7866-4b6a-9fe2-85be83aef835"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات