728 x 90

افزایش ۴۵درصدی قیمت مسکن در عرض ۵ماه

افزایش ۴۵ درصدی قیمت مسکن در عرض ۵ ماه
افزایش ۴۵ درصدی قیمت مسکن در عرض ۵ ماه

وزارت راه و شهرسازی رژیم در بررسی آمار رسمی خود، خبر از افزایش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در ۵ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۴۹.۹درصد داد.

در این بررسی ۵ماهه سیر صعودی افزایش قیمت هر متر مربع واحد مسکونی به قرار زیر است:

فروردین

بر اساس آمار رسمی متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲گانه تهران در فروردین‌ماه سال گذشته ۴میلیون و ۳۲۵هزار تومان بود که این قیمت در فروردین امسال به ۵میلیون و ۵۸۰هزار تومان افزایش یافت.

اردیبهشت

همچنین در دومین ماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۴میلیون و ۴۵۹هزار تومان بود که با رشد ۳۴.۲درصدی به ۵میلیون و ۹۸۴هزار تومان افزایش یافته است.

خرداد

قیمت متوسط یک مترمربع آپارتمان در آخر ماه بهار سال گذشته ۴میلیون و ۴۹۱هزار تومان بود که در خردادماه امسال با رشد ۴۴.۵درصدی ۶میلیون و ۴۹۰هزار تومان را ثبت کرد.

تیر

همچنین در تیرماه سال ۹۶ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۴میلیون و ۵۳۹هزار تومان بود که در تیر امسال به ۶میلیون و ۹۸۷هزار تومان افزایش یافته است.

مرداد

در نهایت طی مردادماه سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در مناطق ۲۲گانه پایتخت ۴میلیون و ۵۸۶هزار تومان بود که ماه گذشته به ۷میلیون و ۴۳۰هزار تومان افزایش یافت، یعنی رشد ۶۲.۰۱درصدی. در مجموع طی ۵ماه نخست امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی بدر مقایسه با ۵ماه نخست سال گذشته ۴۴.۹درصد افزایش یافته است.

 

بیشتر بخوانید:

وضعیت فاجعه‌بار مسکن در رژیم آخوندی و دزدی و چپاولهای بی‌حد و اندازه کارگزاران این نظام در این زمینه خود نیاز به تحقیقی جامع دارد ولی با نگاهی هر چند گذرا به بحث مسکن و با توجه به اعتراضات روزانه هموطنانمان خود گواهی روشن بر تنگدستی و بی‌سرپناهی مردم‌مان است.

 

اعتراف وزیر راه و شهرسازی رژیم به ۱۹میلیون بدمسکن

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی رژیم اعتراف کرد که ۲۷میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد در حالیکه تعداد خانوارها ۲۴میلیون نفر است. به‌گفته این مقام دولت روحانی در ایران ۱۹میلیون نفر در وضعیت بدمسکنی به‌سر می‌برند.

وی در بازدید از مشهد افزود: ”به‌عنوان نمونه در شهر مشهد شاهد هستیم که بیش از ۹هزار هکتار به شهر اضافه شد و در مقابل ۹هزار بافت حاشیه‌ای در طی ۲۰سال به شهر مشهد افزوده شد و اینها نشان‌دهنده این مطلب است که اگر مساحت شهری افزایش پیدا نمی‌کرد، نرخ بهره‌وری بسیار بالاتر بود“.

به اعتراف آخوندی بر اساس آمارها ۳۶درصد جمعیت شهری استان خراساًن رضوی در وضعیت بدمسکنی و ناهنجاری زندگی می‌کنند و متأسفانه مسأله بدمسکنی، مسأله تمامی شهرهای ایران است.

آخوندی می‌گوید: ”به‌رغم آن که هزاران میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های توسعه هزینه شده است در ایران ۱۹میلیون نفر در وضعیت بدمسکنی به‌سر می‌برند که یک‌سوم جمعیت کشور را شامل می‌شود و این نشان می‌دهد که یک جای کار ایرادات اساسی دارد“.

لازم به یادآوری است که مسأله‌ای که وزیر راه و شهرسازی رژیم مطرح می‌کند پیش‌تر نیز بارها تکرار شده است. اگر ‌چه او بارها وضعیت مسکن را توصیف کرده ولی تعریف مشخصی هم از بدمسکنی نکرده است.

 

صاحبخانه شدن در ایران مساوی ۱۲سال چیزی نخوردن

معاون وزیر راه رژیم آخوندی که اظهاراتش در خبرگزاری نیروی تروریستی قدس(تسنیم) ۷اردیبهشت درج شده، گفت: «در کشور ما شاخص دسترسی به مسکن ۱۲سال است یعنی اگر یک خانوار متوسط ۱۲سال تمام درآمد خود را جمع کند و هیچ چیزی نخورد می‌تواند صاحبخانه شود»
حامد مظاهریان همچنین اعتراف کرد: «بانکها صد هزار میلیارد تومان معوقه دارند که بدون ضمانت است و این باعث شده است که قدرت وام دهی بانکها کاهش پیدا کند».

 

تهران ـ تعطیلی آژانس‌های مسکن به‌دلیل کسادی خرید و فروش مسکن

بر اساس گزارشهای دریافتی از تهران شرایط بازار مسکن وضعیت خوبی ندارد و درصد زیادی از آژانس‌های مسکن تعطیل شده‌اند. طبق این گزارش مردم ترجیح می‌دهند به جای این‌که پول خود را صرف خرید خانه کنند آن در بانک می‌گذارند تا سود آن را ببرند.
سازندگان خانه هم ترجیح می‌دهند به جای هزینه کردن برای ساخت و ساز پول خود را در بانکها بگذارند و از سود آن استفاده کنند. این موضوع باعث شده است معاملات مسکن تعطیل شود. البته بسیاری از مردم به بانکهای رژیم هم که به مرکزی برای فساد و دزدی تبدیل شده‌اند اعتماد ندارند.

 

فاجعهٔ بد مسکنی و پیامدهایش

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c714de2-2d99-47ef-8a9b-219208d06770"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات