728 x 90

افزایش جانگداز آمار جانباختگان فاجعه کرونا به ۱۵۵۰۰نفر در ۲۳۷شهر

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، چهارشنبه ۱۳فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان ویروس کرونا در ۲۳۷شهر کشور از ۱۵۵۰۰نفر بیشتر شده است. تعداد قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۰۰نفر، در البرز به ۶۲۰نفر، در اصفهان به ۱۵۶۰نفر، در چهار محال و بختیاری به ۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۰۵نفر، در خوزستان به ۶۶۰نفر، در فارس به ۲۶۰نفر، در قزوین به ۲۶۰نفر، در قم به ۱۶۵۰نفر، در کردستان به ۲۶۰نفر، در کرمان به ۱۸۰نفر، در کرمانشاه به ۴۱۵نفر، در گلستان به ۷۵۰نفر، در گیلان به ۱۴۶۰نفر، در لرستان به ۴۲۰نفر، در مرکزی به ۲۵۰نفر و در همدان به ۳۱۵نفر رسیده است که آمار سایر استانها به آن اضافه می‌شود.

 

به‌رغم فاجعه بزرگ کرونا در سراسر ایران امروز نیز روحانی در دروغهای نجومی خود از هزاران تخت خالی در بخش سی.سی.یو خبر داد. دُن‌کیشوت عمامه‌دار در حالیکه طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» رژیم را برتر از قرنطینه چین و اروپا و آمریکا می‌دانست ادعا کرد: «کرونا در همه استانها بدون استثنا از دیروز سیر نزولی داشته است». رئیس‌جمهور ارتجاع افزود: «وقتی کشورهای بزرگ، کشورهای صنعتی و کشورهای بسیار پرمدعا در این آزمایش دچار مشکل شدند، به‌خاطر انسجام و مدیریت خوب و به‌خاطر کار پزشکی ماهرانه... این شرایط خوب پیش روی ما قرار داده شد». آخوند شیاد که از افشای آمار و ارقام و واقعیتهای فاجعه کرونا در ایران به‌شدت گزیده است، گفت: «ملت یک پاسخ محکم به دشمنان و دروغگویان همیشگی داد، اما آنها هنوز هم این دروغ‌ها را ادامه می‌دهند؛ و... حرف‌های ناروا بیان می‌کنند».

 

اما وزیر بهداشت به‌رغم پرت‌وپلا گویی روحانی خاطرنشان کرد: «دچار توهم نشویم ما در فاز کنترل بیماری و مهار بیماری نیستیم ما در فاز مدیریت بیماری هستیم هر زمان که رسیدیم به فاز کنترل و مهار اعلام خواهیم کرد».

 

زالی سرکرده ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز نسبت به خطر «طوفانی شدن کرونا در تهران» هشدار داد و گفت: «هیچ منطقه‌یی را در تهران نداریم که از وجود بیماری مصون مانده باشد». سرکرده مزبور با بی‌شرمی علت این وضعیت را «بی مبالاتی» مردم قلمداد کرد و گفت «تعارف را باید کنار گذاشت و با مردم باید برخورد قهری صورت گیرد».

 

همزمان عباسی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع اذعان کرد: «از ۱۰۰نماینده مجلس تست کرونا گرفته شده که جواب ۲۳نفر مثبت بوده است و حدود ۴۰نفر مشکوک به کرونا بودند» (خبرگزاری تسنیم نیروی قدس ۱۲فروردین).

 

از سوی دیگر دکتر ادهم اسماعیل نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق گفت: «اولین علائم در ایران در شهر قم دیده شد. ما همان روز تصمیم گرفتیم مرزها را ببندیم.... در ایران وضعیت طوری پیش رفت که نه دوست و نه دشمن را خوشحال نمی‌کرد.... اگر ایران به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شد ما (در عراق) در این تنگنا نمی‌افتادیم (و) اگر ایران در نتیجه سهل‌انگاری در قطع روابط با چین به این ویروس مبتلا نمی شد... آنها علاوه بر انتخابات به زیارت شهر مذهبی قم ادامه دادند... ایران این بیماری همه گیر را به ۱۷کشور منتقل کرد. ایران دلیل وجود این بیماری همه گیر در ۱۷کشور است و اگر ایران در این معادله نبود با توجه به تدابیری که اتخاذ کرده بودیم در عراق هم کمترین درصد از این بیماری وجود نمی‌داشت.... در تدابیر خروج و ورود به ایران نقضهای آشکاری صورت گرفته است» (تلویزیون العراقیه ۱۱فروردین).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳فروردین ۱۳۹۹(اول آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28de5f39-5cb5-467a-b875-269256365da2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات