728 x 90

اعمال فشار به زندانیان سیاسی و پرونده‌سازی و محاکمه مجدد آنها

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

 

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعمال فشار به زندانیان سیاسی و پرونده‌سازی و محاکمه مجدد آنها

فراخوان به ملل متحد و اتحادیه اروپا به اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و بازدید از زندانها

زندانی سیاسی علی معزی ۷۰ساله که در ۹مهر ۱۴۰۱ با یورش مأموران اطلاعات به منزلش بدون هیچ اتهام مشخصی بازداشت شد، به‌دلیل بیماری سرطان و آرتروز شدید و شکنجه‌هایی که در چهار دهه گذشته متحمل شده، نیاز فوری به مراقبتهای پزشکی دارد. او مدت کمی قبل از بازداشت تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و دوران نقاهتش را طی می‌کرد. او از مراقبتهای حداقل پزشکی و درمانی محروم است و اجازه اعزام به بیمارستان را نیز به او نمی‌دهند.

علی معزی در اوایل سال جاری به‌دلیل به‌رسمیت نشناختن دادگاه رژیم از شرکت در آن خودداری کرد، اما روز گذشته (۲۵ تیر) او را با تهدید و زور به دادگاه بردند. بنا به گزارشها وی از پاسخ دادن به سؤالات دژخیم صلواتی رئیس این بیدادگاه امتناع کرد. صلواتی دستور داد که او را هم‌چنان در بند ۲۰۹ اوین نگه دارند. علی معزی پیش از این سه بار در دهه۶۰، ۸۰ و ۹۰ به‌دلیل هواداری از سازمان مجاهدین دستگیر و حدود ۱۲سال زندانی بوده است.

از سوی دیگر قضاییه جلادان، زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد را که به ۱۵سال زندان محکوم شده، پس از ۱۳سال و نیم حبس، بدون یک روز مرخصی برای معالجه، روز شنبه ۱۰تیر از تبعیدگاهش در زندان سمنان به دادسرای اوین منتقل و پس از تفهیم ۵ اتهام جدید، او را به زندان سمنان برگرداند. هدف ممانعت از آزادی وی پس از اتمام محکومیت می‌باشد. در این پرونده‌سازی جدید، مریم اکبری به «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، نشر اکاذیب، توهین به رهبر، تشویق مردم به برهم زدن نظم عمومی کشور» متهم شده است. دو برادر اکبری به‌نامهای علیرضا و غلامرضا در سالهای ۶۰ و ۶۴ و خواهر او به‌نام رقیه و یک برادر دیگرش به‌نام عبدالرضا در تابستان ۶۷ در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی به‌شهادت رسیدند. جرم او که مادر سه فرزند است، دادخواهی خواهر و برادران شهیدش می‌باشد.

قضاییه جلادان در مشهد، روز سه‌شنبه ۲۰تیر، معلم زندانی هاشم خواستار، را به اتهام ارسال خاطراتش به خارج از زندان، توهین به خامنه‌ای و تبلیغ علیه نظام توسط بیدادگاه انقلاب مشهد به دو سال نیم زندان افزوده محکوم کرد. این زندانی سیاسی در مرداد ۹۸ توسط اداره اطلاعات مشهد بازداشت و توسط قاضی جنایتکار منصوری به ۱۶سال زندان و ۳سال ممنوع الخروجی و ۳سال تبعید به نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان محکوم گردید.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری و مؤثر برای پایان دادن به شکنجه و آزار زندانیان سیاسی و آزادی آنها فرا می‌خواند و خواستار بازدید هیأت تحقیق ملل متحد از زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم آخوندی و دیدار با زندانیان سیاسی همراه با نمایندگان مقاومت ایران می‌باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ تیر ۱۴۰۲ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72cc2001-6482-45e2-ae0e-be799bd31fa4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات