728 x 90

اعلام همبستگی نمایندگان پارلمانهای اروپا، کانادا و استرالیا با قیام سراسری مردم ایران

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران

به‌دنبال گسترش اعتراضات در ایران، در پی قتل مهسا امینی به دست سرکوبگران گشت ارشاد رژیم در تهران و به صحنه آمدن جوانان و زنان بی‌باک در سراسر کشور، نمایندگان پارلمانهای اروپا، کانادا و استرالیا روز پنجشنبه ۷مهرماه حمایتهای خود را از این خیزش سراسری اعلام کردند.

 

رادوسلاو سیکورسکی نماینده پارلمان اروپا

دوستان عزیز ایرانی، زنان و مردان عزیزی که برای ورق زدن تاریخ باستانی کشور تان مقاومت می‌کنید. من این پیام را از پارلمان اروپا برای شما ارسال می‌کنم. این قیامی است که در سراسر ایران گسترش یافته است. اما با وجود سرکوب وحشیانه و قطع کامل اینترنت، مردم جسور ایران به خیابان‌ها آمده و برای آزادی تظاهرات می‌کنند. ما صدای شما را می‌شنویم و در کنار شما هستیم. معترضان شعار می‌دهند مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای. من نمی‌دانم رژیم قتل‌عام آخوندی چه زمانی سقوط خواهد کرد، اما معتقدم که استبداد درست قبل از سقوط در ظاهر بسیار قوی‌تر به نظر می‌رسد. هفته آینده به قطعنامه‌ای درباره اعتراضات رأی خواهیم داد. این یک پیام قوی خواهد بود که ما دیگر این خشونت را تحمل نخواهیم کرد. من هم‌چنین به همکارانم در امضای بیانیه‌یی پیوسته‌ام تا خواستار آزادی فوری همه بازداشت شدگان و مجازات مسئولان سرکوب و سران رژیم مانند رئیسی، مطابق با قوانین ماگنیتسکی اتحادیه اروپا، بشویم. ما حق مردم ایران برای زندگی در آزادی، حق مردم برای دفاع از خود را به‌رسمیت می‌شناسیم. مطمئن باشید شجاعت شما و بهایی که می‌پردازید بیهوده نیست.

 

مایکل کوپر نماینده پارلمان کانادا

سلام، من مایکل کوپر، نماینده مجلس کانادا هستم. و می‌خواهم حمایت و همبستگی کامل خود را با صدها هزار زن و مردی که شجاعانه در مقابل رژیم شرور ایران ایستاده‌اند، ابراز کنم. رژیمی که بیش از ۴۰سال است مردم ایران به‌ویژه زنان ایران را سرکوب کرده است. اتفاقی که برای مهسا افتاد واقعاً وحشتناک است. اما می‌دانیم که اتفاقی که برای مهسا افتاد یک اتفاق مجزا نیست. این همان کاری است که رژیم بیش از ۴۰سال است انجام داده است. مردم ایران با خطر قابل توجهی مبارزه را به خیابان‌ها کشانده‌اند. می‌دانم که مبارزه دشوار است. دشمن شرور است. آماده است و در گذشته از تمامی ابزارهای موجود از جمله شکنجه و قتل برای سرکوب جنبش دمکراتیک در ایران استفاده کرده است. اما شجاعت شما در خیابان‌ها و مبارزه با رژیم بسیار مهم است. اکنون زمان بحرانی است. و می‌خواهم بدانید که شما متحدانی در سراسر جهان دارید. و مبارزه‌ای که شما در حال حاضر دارید و در مقابل این رژیم ایستاده اید، چیزی است که تفاوت ایجاد می‌کند و یک ایران آزاد و دمکراتیک را تضمین می‌کند، چیزی که مدت هاست باید صورت می‌گرفت و چیزی است که می‌دانم شما دارید شجاعانه برای آن مبارزه کرده‌اید. می‌خواهم بدانید که کارهایی هست که جامعه بین‌المللی می‌تواند برای ابراز حمایت خود از جمله دولت کانادا انجام دهد. و من به‌عنوان یک عضو پارلمان، همراه با سایر همکاران، از دولت کانادا می‌خواهم که برای ارائه این حمایت حیاتی در این زمان اقدام کند. و یکی از کارهایی که دولت کانادا در حال حاضر باید انجام می‌داد، چند وقت پیش باید انجام می‌داد، این است که سپاه را به‌عنوان یک نهاد تروریستی نامگذاری کند. این چیزی است که من هم‌چنان به اعمال فشار بر دولت کانادا به‌عنوان یک عضو پارلمان ادامه خواهم داد. من با شما هستم. همکاران من با شما هستند. کاناداییها با شما هستند. ایران آزاد و دمکراتیک در چشم‌انداز است.

 

راب میچل – نماینده پارلمان استرالیا

همه ما از اقدامات مرگبار و نامتناسبی که مقامات ایران برای سرکوب اعتراضات جاری به اجرا گذاشته‌اند، مضطرب هستیم.

ما عمیقاً از گزارشهایی در مورد کشته زخمی شدن تعداد زیادی از مردم، از جمله کودکان، به‌دلیل اقدامات سنگینی که مقامات رژیم ایران برای سرکوب تظاهرات علیه ظلم و استبداد انجام داده‌اند، نگران هستیم.

من در کنار ایرانیان شجاع و وطن‌پرست هستم که نه تنها آرزوی زندگی در کشوری را دارند که در آن حقوق همه به‌طور کامل و برابر رعایت می‌شود، بلکه مشتاق هستند تا برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

ما قویاً از زنان و دختران ایرانی در مبارزه آنها برای برابری و توانمندی حمایت می‌کنیم و از رژیم ایران می‌خواهیم که ستم بر زنان را متوقف کند. مردم ایران سزاوار جامعه‌ای آزاد و عادلانه، آزادی عمل به دین خود بدون هیچ مانع و فرصتی برای ساختن زندگی خود بر اساس امنیت هستند که توسط یک دولت کارآمد ارائه شده است. " نه شاه و نه شیخ "

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b5c2309-f4a0-4adf-b97b-471ddf383e69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات