728 x 90

اعطای جایزه بین‌المللی «وینستون چرچیل» به زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
زلنسکی رئیس جمهور اوکراین

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان جایزه بین‌المللی «وینستون چرچیل» را به ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعطا کرد. دفتر جانسون اعلام کرد این جایزه به‌خاطر «شجاعت، متانت و ایستادگی باور نکردنی» در مقابل تهاجم روسیه به زلنسکی داده می‌شود.

در این مراسم که از طریق ارتباط ویدئویی با کی‌یف برگزار شد، زلنسکی ضمن سپاسگزاری به‌خاطر دریافت این جایزه از جمله گفت: اگر تمام مردم اوکراین برای دفاع از آزادی در مقابل استبداد به مقاومت برنخاسته بودند، چنین جایزه‌ای غیرممکن بود. ما به‌همراه نظامهای دمکراتیک جهان قادریم در مقابل هر شری که آزادیهای ما را تهدید کند بایستیم.

(رویترز ۵مرداد۱۴۰۱)

 

خبرگزاری رویترز روز ۵مرداد گزارش داد: یک مقام دست‌نشانده روسیه در منطقه خرسون خبر داد پل استراتژیک آنتونیوسکیAntonivsky به‌دلیل صدماتی که از طرف نیروهای اوکراین به آن وارد شده مسدود شده است.

رویترز خاطرنشان کرد واحدهای نظامی اوکراین با استفاده از موشکهای هیمارس که اخیراً در اختیارشان گذاشته شده این پل را مجدداً شب سه‌شنبه هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش اوکراین در یک پیام تلویزیونی ضمن اشاره به ادامه ضدحمله‌های نیروهای این کشور برای آزاد کردن منطقه خرسون گفت ما قصد نداریم این پل را به‌طور کامل منهدم کنیم.

 

 

رئیس سازمان فضایی روسیه اعلام کرد کشورش قصد دارد پس از سال۲۰۲۴ از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج شود. متعاقباً رئیس سازمان ناسا اعلام کرد هنوز چنین تصمیم‌گیری را از طرف همتای روسی خود دریافت نکرده است.

سخنگوی کاخ‌سفید در واکنش به این تصمیم روسیه گفت: ما در حال بررسی گزینه‌هایی برای کاهش تأثیرات احتمالی خروج روسیه بر ایستگاه فضایی پس از سال۲۰۲۴ هستیم. (رویترز ۵مرداد۱۴۰۱)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91fcfafd-d26f-4946-b655-bb1aba1458d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات