728 x 90

اعزام ۳۵۰۰نیروی آمریکا به خاورمیانه بعد از هلاکت قاسم سلیمانی

آمریکا - اعزام نیروی بیشتر به  منطقه
آمریکا - اعزام نیروی بیشتر به منطقه

ای.بی.سی. نیوز روز ۱۴دی گزارش داد: «در بحبوحهٔ تنشها با (رژیم) ایران پنتاگون حدود ۳۵۰۰نیروی دیگر را به خاورمیانه اعزام می‌کند و سایر نیروها هم در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. این اقدام به‌دنبال حمله‌یی صورت گرفت که در آن فرمانده ارشد پاسداران (رژیم) ایران به‌قتل رسید».

دو مقام آمریکایی به ای.بی.سی. نیوز گفتند: سربازان آمریکایی از تیپ ۸۲هوابرد ممکن است در همین آخر هفته از کارولینای شمالی... به خاورمیانه اعزام شوند.

 

یک مقام وزارت دفاع طی بیانیه‌یی، گفت:‌ «این تیپ به‌عنوان اقدامی متناسب و پیش‌گیرانه و در پاسخ به افزایش سطح تهدیدات علیه نیروها و تأسیسات آمریکا به کویت اعزام می‌شود...».

ای.بی.سی. نیوز اضافه کرد: «شب سه‌شنبه به‌دنبال (اقدامات علیه).... سفارت آمریکا در بغداد، ۷۵۰سرباز از همان تیپ که پنتاگون آن‌را نیروی واکنش سریع می‌نامد به کویت اعزام شدند... حدود ۱۰۰تفنگدار دریایی نیز برای تأمین امنیت، وارد سفارت (آمریکا در بغداد) شدند».

 

یک مقام دفاعی آمریکا به ای.بی.سی. نیوز گفت: «نیروهای تیم رزمی تیپ ۱۷۳ هوابرد از ویسنزا در ایتالیا نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت لزوم به خاورمیانه اعزام شوند... محتمل است که این نیروها که تعدادشان بین ۱۰۰تا ۷۵۰نفر است برای حفاظت از سفارت آمریکا در بیروت اعزام شوند».

 

واشنگتن پست۴ژانویه نیز نوشت: «بعد از این‌که (رژیم) ایران به‌خاطر حمله آمریکا و کشته‌شدن سلیمانی، وعدهٔ «انتقام سخت» به ایالات متحده، داد پنتاگون گفت: ۳۵۰۰نیروی دیگر را به خاورمیانه اعزام می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a301a7b3-ac94-4f9e-88bf-5c7a9d93537c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات