728 x 90

اعدام ۸زندانی در ۲روز در رشت، سنندج، بم، کرج و ارومیه

اعدام در ایران
اعدام در ایران

اعدام یک سرباز وظیفه در رشت با اتهام قتل سرگرد نیروی انتظامی امید چائی پز

به گزارش سایت حکومتی رکنا دژخیمان خامنه‌ای سحرگاه امروز پنجشنبه ۶مرداد ۱۴۰۱ حکم اعدام یک سرباز وظیفه با اتهام قتل عمد سرگرد امید چائی پز رئیس وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان لاهیجان در زندان رشت اجرا شد.

هویت اختصاری این زندانی“ م. ف ”، ۲۷ساله عنوان شده است.

بر اساس این گزارش چائی پز در روز ۷ تیرماه سال ۱۴۰۰ در حین انجام وظیفه در محل خدمت توسط «م ف» با ضربات چاقو به قتل رسید. این سرباز وظیفه چندین بار از چائی پز درخواست معافیت کرده اما هربار با پاسخ منفی او مواجه شده و در نهایت دست به قتل مافوق خود زده است.

 

اعدام سه زندانی در زندان سنندج

دژخیمان خامنه‌ای امروز پنجشنبه ۶مرداد، سه زندانی را در زندان مرکزی سنندج اعدام کردند. هویت این افراد“ هیوا احمدی، اهل روستای بیساران و پیام یزدانی اهل روستای سرومال از توابع شهرستان سروآباد و عبدالله رحیمی ”عنوان شده است.

 

اعدام یک زندانی در زندان بم

روز چهارشنبه ۵مردادماه، رژیم آخوندی یک زندانی را در زندان بم اعدام کرد. هویت این زندانی“ محمدرضا شیهکی، فرزند عیسی و اهل شهرستان ریگان ”عنوان شده است.

 

اعدام یک زندانی زن در زندان گوهردشت کرج

مأموران جنایتکار خامنه‌ای سحرگاه چهارشنبه ۵مرداد، یک زندانی زن را در زندان گوهردشت کرج اعدام کردند. هویت این زندانی“ صنوبر جلالی، تبعه کشور افغانستان ”توسط هرانا احراز شده است.

 

اعدام دو زندانی زن در ارومیه و سنندج

دژخیمان خامنه‌ای روز چهارشنبه ۵مرداد در یک اقدام جنایتکارانه دو زندانی زن در زندانهای ارومیه و سنندج را اعدام کردند.
بر اساس این گزارش سهیلا عابدی ۳۳ساله که از هشت سال پیش در زندان به‌سر می‌برد روز چهارشنبه در زندان سنندج اعدام شد و فرانک بهشتی از اهالی شریف آباد تکاب که از پنج سال پیش در زندان بود در ارومیه اعدام گردید.

خاطرنشان می‌شود که این اعدامهای جنایتکارانه در حالی اجرا می‌شود که عفو بین‌الملل روز چهارشنبه ۵مرداد با صدور بیانیه‌یی نسبت به افزایش شمار اعدامهای در ایران هشدار داده و خواستار توقف موج دهشتناک اعدامها در ایران شد. 

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که مقامات رژیم ایران دوره پرشتاب تازه‌یی از اعدامها را به راه انداخته‌اند و حداقل ۲۵۱نفر را در فاصله بین ۱ژانویه و ۳۰ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ دی ۱۴۰۰ تا ۹تیر ۱۴۰۱) اعدام کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7410056c-41a7-43b9-9c47-877dcd3e7f3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات