728 x 90

اعدام زندانی سیاسی جاسم حیدری و سه زندانی دیگر + سخنگوی مجاهدین

اعدام ۴زندانی سیاسی در زندان سپیدار اهواز - سخنگوی مجاهدین ۱۱ اسفند۹۹
اعدام ۴زندانی سیاسی در زندان سپیدار اهواز - سخنگوی مجاهدین ۱۱ اسفند۹۹

سخنگوی مجاهدین به جوانان غیور میهن در خوزستان:

در برابر اعدامها در زندان سپیدار و به حمایت از دلیران بلو چ بپاخیزید

 

اعدام ۴زندانی سیاسی در زندان سپیدار اهواز

دژخیمان خامنه‌ای زندانی سیاسی جاسم حیدری را به همراه سه زندانی دیگر به نام‌های حسین سیلاوی، علی خسرجی و ناصر خفاجیان، سحرگاه شنبه ۱۰ اسفند۹۹ اعدام کردند. یک منبع مطلع گفت پدر جاسم حیدری جسد او را روز گذشته در اداره بدنام اطلاعات دیده است. حکم اعدام زندانی سیاسی جاسم حیدری به اتهام آخوند‌ساخته «بغی از طریق همکاری با گروه‌های مخالف نظام» توسط قضاییه آخوندی اجرا شد. این حکم روز پنجشنبه ۲۲آبان۹۹، در دیوان عالی رژیم تأیید و به وی ابلاغ شده بود.

 

جاسم حیدری فرزند کویت از اهالی کوی زعفرانیه اهواز می‌باشد. وی در آذرماه سال۹۶ در تهران بازداشت شد. وی ابتدا به زندان اوین و سپس به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شد. حکم اولیه اعدام جاسم حیدری در بیدادگاه رژیم در اهواز (در مجمع قضایی تندگویان واقع در خرمکوشک عامری – در ابتدای نیوساید) صادر شده بود. جاسم حیدری قبل از بازداشت در کشور اتریش پناهنده بود اما پس از برگشت به کشور در تهران دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

 

مأموران اطلاعات جاسم حیدری را زیر شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دادند تا او را وادار به اعترافات اجباری در زیر شکنجه کنند. اداره بدنام اطلاعات اهواز برای افزایش فشار بر این زندانی سیاسی مادر ۵۰ساله وی به نام مرضیه حیدری را نیز در تاریخ ۲۰اسفند ۹۶ بازداشت کرد. خانم مرضیه حیدری بعداً به زندان سپیدار اهواز منتقل و با قید وثیقه آزاد شد. جاسم حیدری چندین ماه به‌صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت شکنجه‌های شدید روحی و جسمی قرار داشت و نهایتاً به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

شایان ذکر است جاسم حیدری یکی از زندانیانی است که در اعتراضات اخیر زندان مرکزی اهواز همراه با چند زندانی دیگر برای مدت طولانی به مکانی نامعلوم منتقل شده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fa677bd-92ae-41d6-8d6e-ef631859a531"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات