728 x 90

اعدام ۴۸ زندانی در دو هفته اول آذرماه از جمله ۱۰ هموطن بلوچ

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۴۸ زندانی در دو هفته اول آذرماه از جمله ۱۰ هموطن بلوچ

 

دژخیمان خامنه‌ای امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر ۴ زندانی به‌نام‌های ساسان ملکی، مجتبی امیری، منوچهر نورآباد و مهدی مرادی را در زندان مرکزی کرج و روز دوشنبه ۱۳ آذر یک هموطن بلوچ به‌نام فریدون نصیری‌نژاد را در زندان جیرفت به‌دار آویختند.

روز یکشنبه ۱۲ آذر ۵ زندانی شامل ۴ هموطن بلوچ به‌نام‌های محمد نعیمی فر، مازیار نارویی، احمد شاهو زهی و حمید سارانی در زندان مرکزی بیرجند و زندانی دیگری به‌نام علی مجیدی در زندان مرکزی قزوین توسط دژخیمان قضاییه حلق‌آویز شد.

روز پنجشنبه ۹ آذر جلادان قضاییه علاوه بر اعدام زندانی سیاسی کامران رضایی، دو هموطن بلوچ به‌نام‌های ناصر ازبگزهی و ناصر عالیزهی را در زندان مرکزی زاهدان به‌دار آویختند.

به این ترتیب در دو هفته اول آذر‌ماه دست‌کم ۴۸ زندانی قربانی ماشین کشتار خامنه‌ای شده‌اند که ۱۰ تن از آنان از هموطنان بلوچ بوده‌اند.

 

در یک جنایت فجیع دیگر امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر لباس شخصی‌های خامنه‌ای دو جوان بلوچ به‌نام‌های علی رئیسی ۱۸ ساله و محمد رئیسی ۱۹ ساله را در مقابل یک رستوران در چابهار استان سیستان و بلوچستان به رگبار بستند که هر دو در دم کشته شدند و پیکر آنها را در صندوق عقب انداخته و با خود بردند.

 

معامله و مذاکره و مماشات با رژیم سردمدار اعدام و ترور نقض همه ارزشها و اصول حقوق‌بشری و دموکراتیکی است که بشریت معاصر به‌خاطر دستیابی به آنها میلیونها قربانی داده است. این رژیم باید از جامعه بین‌المللی طرد شود و سردمدارانش به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و جنگ‌افروزی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴ آذر ۱۴۰۲ (۵ دسامبر ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/306a46c0-5c0f-4e37-8d02-ea6f86fa4f56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات