728 x 90

اعدام جنایتکارانه ۱۲هموطن بلوچ از جمله دو زن در چهار روز

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام جنایتکارانه ۱۲هموطن بلوچ از جمله دو زن در چهار روز

دژخیمان خامنه‌ای روز سه‌شنبه ۱۲اردیبهشت دو زندانی بلوچ، موسی گرگیج و احسان گرگیج را در زندان بندرعباس حلق‌آویز کردند. دوشنبه ۱۱ اردیبهشت یک زندانی بلوچ به‌نام امین‌الله کریمی قلجایی در زندان وکیل‌آباد مشهد به‌دار آویخته شد و یکشنبه ۱۰ اردیبهشت یک زن بلوچ به‌نام مدینه سبزوان و دو هموطن دیگر بلوچ به‌نامهای عبدالله زاروزهی و محمد شبیک به دست دژخیمان رژیم در زندان بیرجند اعدام شدند. مدینه سبزوان ۳۹ساله مادر ۵فرزند و اهل منطقه شیر آباد زاهدان بود.

پیش از این در اطلاعیه ۱۰اردیبهشت، گزارشهای مربوط به اعدام ۶هموطن دیگر بلوچ از جمله یک زن اعلام شد که در زندانهای زاهدان و ایرانشهر اعدام شدند. به این ترتیب دژخیمان رژیم آخوندی در فاصله روزهای شنبه تا سه‌شنبه ۱۲هموطن بلوچ از جمله دو زن را اعدام کردند.

از سوی دیگر یک زندانی از هموطنان کرد به‌نام ناصر حسن‌پور اهل بوکان که به بیماری قلبی مبتلا بود به‌دلیل عدم رسیدگی پزشکی و مخالفت دژخیمان با انتقال او به بیمارستان روز ۱۱ اردیبهشت در زندان ارومیه جان باخت.

 

خانم مریم رجوی روز ۱۰ اردیبهشت گفت فاشیسم دینی حاکم بیهوده تلاش می‌کند با این اعدام‌های جنایتکارانه با آتش خشم مردم، به‌ویژه هموطنان بلوچ مقابله کند و از سرنگونی محتوم نجات یابد. وی ملل متحد و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان محکوم به اعدام فراخواند و تأکید کرد پرونده جنایاتش به شورای امنیت ارجاع و سرکردگان آن به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲ می‌۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47d41a3e-5e6f-4afb-8649-0d3c35fd0df2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات