728 x 90

اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به بازداشت همکارانشان

تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه - آرشیو
تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه - آرشیو

کارگران بخشهای مختلف شرکت نیشکر هفتتپه امروز چهار شنبه ۱۵فروردین 97، دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند. کارگران معترض گفتند تا همکارانشان آزاد نشوند و اخراجیهای اعلام  شده لغو نشود دست به ادامه تولید نخواهند زد.

خاطرنشان می‌شود کارگران نیشکر هفتتپه در روز پنجشنبه ۹فروردین‌ماه مقابل فرمانداری رژیم در اعتراض به  عدم پاسخگویی کارگزاران رژیم در کارخانه و شانه خالی کردن از زیر بار رفتن تعهدات و وعده‌های داده شده تجمع کرده بودند. این تجمع مورد حمله مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی قرار گرفت و تعدادی از کارگران دستگیر شدند. تعدادی دیگر نیز توسط دادستان رژیم در شوش احضار شدند.

روز یکشنبه ۱۲فروردین قرار شده بود بعد از راه‌اندازی تولید ظرف 48ساعت کارگران زندانی را آزاد کنند.

اما پس از گذشت چندین روز طبق معمول وعده‌ها در حد حرف باقی ماند و در روز گذشته (سه‌شنبه 14فروردین) لیست بلند بالایی از کارگران را جهت اخراج و ممانعت از ورود آنان به شرکت نیشکر هفتتپه تحویل  مزدوران حراست داده‌اند.

کارگران زندانی بعد از دادگاهی شدن روانه زندان شدند و عنوان شد که آنها شاکی خصوصی دارند و مدیریت شرکت بابت حمله کارگران به کوی ایلامی‌ها از کارگران شاکی شده است و تهمت دزدی و تخریب اموالشان را به آنان زده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58b090d3-e0ad-4ac5-a8ca-42edd671c8c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات