728 x 90

اعتصاب غذای زندانی سیاسی مهین اکبری در رشت در اعتراض به فشار وزارت اطلاعات برای درخواست عفو از خامنه‌ای جلاد

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعتصاب غذای زندانی سیاسی مهین اکبری در رشت

در اعتراض به فشار وزارت اطلاعات برای درخواست عفو از خامنه‌ای جلاد

زندانی سیاسی مهین اکبری از زندانیان سیاسی دهه۶۰ که در شهریورماه امسال همراه با شماری از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شده است از یک هفته پیش در زندان لاکان رشت دست به اعتصاب غذا زده است. وزارت اطلاعات و رئیس جنایتکار زندان از مدتی پیش او را تحت فشار قرار داده تا از خامنه‌ای جلاد «تقاضای عفو» نموده و سازمان مجاهدین را محکوم کند و گرنه او را آزاد نمی‌کنند. اما او سرموضع ایستاده و گفته است بیگناه است، باید آزاد شود و درخواست هیچ عفوی ندارد.

متعاقباً در ۲۵مهرماه دژخیمان قضاییه آخوندها مهین اکبری را به یک‌سال زندان محکوم کردند. وی در اعتراض به این محکومیت از ۲۹مهر دست به اعتصاب غذا زده و از ملاقات با خانواده‌اش نیز امتناع می‌کند. او گفته است تا آزادی بدون قید و شرط دست از اعتصاب نخواهد کشید. این زندانی سیاسی علاوه بر دهه۶۰ یک بار دیگر نیز در سال۱۳۹۷ دستگیر شده بود و از بیماریهای مختلف از جمله فشار خون و دیسک کمر رنج می‌برد و سلامتی وی در معرض خطر است.

مقاومت ایران از دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد، و ارگانها و گزارشگران ذیربط ملل متحد، هم‌چنین از عموم مراجع و سازمانهای مدافع حقوق‌بشر می‌خواهد برای آزادی و نجات زندانیان سیاسی که در معرض اعدام و شکنجه و آزار قرار دارند، اقدام کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ آبان ۱۴۰۰ (۲۷ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccb96de1-28fb-4e60-a0e7-0f99b0a48f91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات