728 x 90

اعتراف وزیر کشور آخوندها: اعتراضات در یکی دوشب به 100شهر رسید و در 42شهردرگیری بود و هنوز هم در معرض همان حوادث هستیم

تظاهرات در شهرهای میهن
تظاهرات در شهرهای میهن

معاون وزیر کشور:  اعتراضات عبور از همه جریانهای سیاسی کشور بود، بسیار سریع گسترش یافت و خشونت بیش از همیشه بود. عمده دستگیر ‌شدگان فاقد سابقه امنیتی و ۸۵درصد زیر ۳۵سال بودند

 

رژیم آخوندی به‌رغم همه دروغگوییها و فریبکاریها برای پنهان کردن ابعاد واقعی قیام دی ماه به ناگزیر از زبان وزیر کشورش به گستردگی این قیام اذعان کرد. وی گفت: «ویژگی این اعتراضها، ابعاد وسیع آن بود. ظرف یکی دو شب به ۱۰۰شهر رسید و در ۴۲شهر درگیری داشتیم... اعتراضها به شهر‌ها و شهرستانهایی کشیده شد که شاید خیلی‌ها اسم  این شهرها را  تا آن زمان نشنیده بودند. چون سطح انباشتگی نارضایتی‌ها بالا رفته و عمومی شده بود و در هر کجایی که امکان بروز پیدا می‌کرد. ابراز می‌شد...حدود ۹۰۰نیروی انتظامی مضروب و مجروح شدند».

رحمانی فضلی که نمی‌توانست نگرانی خود را از شعله‌ور شدن مجدد قیامها پنهان کند، گفت: «در بررسی‌های عمیق‌تر به عوامل دیگر که بستر اصلی حوادث بودند می‌رسیم و متأسفانه هنوز هم در معرض آن حوادث هستیم». وی در اعتراف آشکار به انزجار عمومی به‌ویژه نسل جوان از نظام آخوندی گفت:‌ «بعد از 39سال...با نسلی مواجهیم که در چارچوب نظام و ارزش‌های دینی، سلایق، باورها، تفکرات، اعتقادات، روابط، خواست‌ها، مطالبات و نیازهای متفاوتی دارد». وی افزود: بی‌توجهی به این خواستها «موجب انباشتگی نارضایتی می‌شود و سرخوردگی هم بالاخره خودش را یک جا نشان می‌دهد (روزنامه حکومتی ایران-۲۰اسفند).  

پیش از این پاسدار حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور و دبیر شورای امنیت رژیم‌‌،  در مورد قیام دی ماه گفته بود:‌ «ما در گذشته چنین پدیده‌یی نداشتیم. این اعتراضات بسیار سریع و عموماً در شهرهاى کوچک گسترش یافت و خشونت در این اعتراضات بیش از همیشه بود. این اعتراضات عبور از همه جریانهای سیاسی کشور بود عمده دستگیر ‌شدگان این اعتراضات، افرادی فاقد سابقه امنیتی بودند و ۸۵درصد این افراد زیر ۳۵سال سن داشتند. در این راستا باید توجه داشت که ۷۰درصد کشور زیر ۴۰سال هستند (خبرگزاری حکومتی ایلنا-۱۷اسفند).

این اظهارات در حالی که خیزش کارگران و کشاورزان و دیگر زحمتکشان و محرومان و غارت‌شدگان از تهران و خوزستان تا اصفهان و کردستان و اراک سراسر کشور را فراگرفته است، تنها وحشت رژیم آخوندی از وضعیت انفجاری جامعه و خشم فزاینده و سراسری مردمی را نشان می‌دهد که اراده کرده‌اند این نظام فاسد و قرون‌وسطایی را برای همیشه ریشه کن و   از تاریخ ایران محو سازند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ اسفند ۹۶ (۱۱ مارس۲۰۱۸)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a063b65d-7da6-4190-9978-a05bc860ddfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات