728 x 90

اعتراف عباس عبدی به گوشه‌هایی از تجارت مرگ در فاجعهٔ کرونا

داروی فاویپیراویر
داروی فاویپیراویر

روزنامهٔ حکومتی اعتماد ۱۸شهریور در مطلبی با عنوان «بخشی از دست پنهان»، به‌نقل از عباس عبدی از مهره‌های باند مغلوب می‌نویسد: رمدسیویر و فاویپیراویر به‌عنوان دو داروی مؤثر برای این بیماری شناخته شد. ماده اولیه آن وارد و در داخل تولید و هر عدد رمدسیویر ۷۰۰هزار تومان فروخته شد! در مقاطعی قیمت آن در بازار سیاه و غیرقانونی به ۵۰میلیون هم رسیده بود! اول این‌که شرکت‌های تولیدکننده این داروها در ایران کدام هستند و صاحبان سهام و ذی‌نفعان آنها چه کسانی هستند؟ چرا دارویی که تا چند ماه پیش از آن داروی بیمارستانی محسوب می‌شد، به یک‌باره و هنگامی که تاریخ مصرف آن در حال تمام شدن است در داروخانه‌ها توزیع شد؟! چه کسی دستور این کار را داد؟ و چه اثری بر قیمت آن داشت؟

فروش رمدسیویر فقط در سال۱۳۹۹، بیش از ۲۱۴۰میلیارد تومان بوده است. شرکت اکتوور چه نقشی در تولید این داروها داشته و آقای سعید نمکی چه نقش یا سهمی در این شرکت دارد؟ شرکت (سبحان انکولوژی) برکت در تولید این دارو چه نقشی داشته است؟ آیا تأخیر در واردات واکسن ربطی به این پاسخ‌ها ندارد؟ هم‌چنین جزییات قرارداد تولید واکسن اسپوتنیک شرکت اکتوور با روس‌ها چرا متفاوت از واقعیت آن اعلام شد؟ به‌طور کلی اعضای کدام یک از شرکت‌های دارویی در شوراها و کانون‌های تصمیم‌ساز حضور دارند که بتوانند در تصمیمات نظام درمانی و دارویی کشور اثرگذار باشند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c4f000d-4cc9-4ccb-ab11-749b1d0d39a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات