728 x 90

اعتراف شهروند ایرانی آمریکایی بعد از ۲ سال به صادرات غیرقانونی تجهیزات صنعتی به ایران

وزرات دادگستری آمریکا
وزرات دادگستری آمریکا

رحمان حنطوش معروف به «ری هانت» شهروند ۷۰ساله ایرانی آمریکایی ساکن آلاباما، دو سال بعد از دستگیری به صادرات غیرقانونی تجهیزات صنعتی به ایران اعتراف کرد.

وزرات دادگستری آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد، هانت که در پاییز ۲۰۲۲ به اتهام کلاهبرداری از آمریکا، نقض تحریم‌ها، قاچاق کالا از آمریکا و ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده صادرات، متهم و دستگیر شد اکنون در معرض زندان طولانی‌مدت و جریمه یک میلیون دلاری به‌دلیل نقض تحریم‌های تجاری آمریکا علیه ایران است.

بر اساس اسناد دادگاه، هانت در ماه مه ۲۰۱۴ شرکت خود به نام «وگا تولز» را در آلاباما ثبت و از سال ۲۰۱۵ با دو شرکت ایرانی همکاری کرد تا تجهیزاتی را برای استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران ارسال کند.

دادگاه می‌گوید هانت در این مدت برای پنهان کردن فعالیت‌های خود، از روش‌های فریبنده‌ای مانند استفاده از شرکت‌های واسطه در ترکیه و امارات و ارائه اطلاعات نادرست به مقامات آمریکایی استفاده کرده است.

هانت به اتهام توطئه ممکن است به حداکثر پنج سال زندان محکوم شود. قاضی دادگاه فدرال پس از بررسی دستورالعمل‌های تعیین مجازات و دیگر عوامل قانونی، حکم نهایی را تعیین خواهد کرد.

وزارت دادگستری، وزارت بازرگانی و اف.بی.آی هم‌چنان در حال بررسی پرونده او هستند.

تحریم‌های طولانی‌مدت آمریکا علیه رژیم ایران، شرکتهای آمریکایی را از تجارت با این رژیم یا سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران منع و متخلفان را با مجازاتهای سنگین روبه‌رو می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fa5c40a-5aee-486e-974f-625c46dd8627"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات