728 x 90

اعتراف خبرگزاری حکومتی به ابعاد فاجعه‌بار سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان و پنهان‌کاری رژیم

سیل در سیستان و بلوچستان
سیل در سیستان و بلوچستان

بر اساس گزارشهای منتشر شده، در سیل ابتدای مردادماه جاری در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان «حداقل ده سوخت‌بر» جان‌باخته‌اند، اما با گذشت دو هفته هنوز «تعدادی از جنازه‌ها پیدا نشده‌» و آمار مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

خبرگزاری حکومتی ایلنا چهارشنبه ۱۸مرداد به ابعاد فاجعه‌بار سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان و پنهان‌کاری رژیم اعتراف کرد و نوشت: ۲۰۰خودرو در اثر سیل به دره‌ها سقوط می‌کنند و چندین نفر جان خود را از دست می‌دهند؛ حتی آمار فوتیها را نمی‌دانیم. در روستاهای اطراف راسک، هنوز خانواده‌هایی هستند که منتظرند جسد بیجان عزیزان‌شان به‌ آنها بازگردانده شود.

هم‌چنین در این گزارش از قول بازماندگان سیل نوشت: «امدادرسانی در کار نیست، تلاشی برای پیدا کردن مصدومان نمی‌شود و اجساد به‌حال خود رها شده، حتی خبری از سگ زنده‌یاب نیست».

پیش از این نیز در گزارشاتی آمده بود که بر اثر بارندگی و سیلاب در ابتدای مرداد سال جاری «دست‌کم ۲۰سوخت‌بر کشته و ناپدید شدند و دهها خودرو سوخت‌بران در سیلاب به‌طور کامل از بین رفته‌اند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a50fd9a-5169-40a5-b7a0-8647094e92b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات