728 x 90

اعتراض کانون صنفی معلمان به بستری کردن هاشم خواستار در بیمارستان روانی

سید هاشم خواستار
سید هاشم خواستار

کانون صنفی معلمان تهران با صدور بیانیه‌یی به ربودن و بستری کردن هاشم خواستار، از فعالان کانون صنفی معلمان مشهد در بیمارستان روانی اعتراض کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ این کار می‌تواند «پیش درآمد حوادث دهشتبار جدیدی باشد» که از تحمل جامعه ملتهب کنونی ایران خارج است. در مورد سلامت روانی آقای خواستار شک نداشته و ندارد و: «بی‌تردید جریانهایی که این فکاهه را ساخته‌اند با اصرار بر نیاموختن از تاریخ، خود و افکارشان را در پیشگاه ملت مضحکه قرار داده‌اند.»

 

پیش از این صدیقه مالکی، همسر هاشم خواستار، عضو کانون صنفی معلمان مشهد خبر داده بود که این فعال حقوق صنفی معلمان که روز اول آبان ناپدید شده بود، ابتدا ربوده شده و سپس تحت تدابیر امنیتی در یک بیمارستان اعصاب و روان بستری شد.

 

دستگیری سید هاشم خواستار نماینده معلمان

سید هاشم خواستار نماینده معلمان و از فعالان سرشناس حقوق فرهنگیان از روز سه‌شنبه اول آبان ناپدید شده است. اتوموبیل هاشم خواستار روز سه‌شنبه در خارج شهر مشهد در کنار یک باغ پیدا شد و تلفن همراه او نیز خاموش است.

خانم صدیقه مالکی، همسر آقای هاشم خواستار گفته است، اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم آقای خواستار را بازداشت (ربوده) و بدون هیچ توضیحی ایشان را روز سه‌شنبه در بند بیماران ممنوع‌الملاقات بیمارستان روانپزشکی ابن سینا مشهد که مخصوص اختلالات و ناهنجاریهای روانی است بستری کرده‌اند.

خانم مالکی افزوده است: «یکی از پرستاران بیمارستان به من گفت آقای خواستار در یکی از اتاق‌های اورژانس بیمارستان بستری شده است و ممنوع الملاقاتی او به دستور مقامات امنیتی است.»

خانم مالکی گفت: «ایشان در سلامت کامل بود و پس از بازنشستگی بسیاری از روزها سر زمین رفته و کشاورزی می‌کرد و تنها دارویی که مصرف می‌کرد داروی فشار خون بود. بستری شدن خواستار در بخش اورژانس یک بیمارستان خاص بیماران روانی یعنی یا دارویی خاص به قصد کشتن به او تزریق شده و یا زیر شکنجه و یا حین بازداشت و با ضرب ‌و شتم مصدوم شده است.»

 

خانم صدیقه مالکی فرد همسر سید هاشم خواستار در این رابطه گفت:

روز پنجشنبه ۳آبان۹۷برای گرفتن اجازه ملاقات با همسرم آقای سید هاشم خواستار در بیمارستان ابن سینا در مشهد به دادسرای انقلاب رفتم، برای بازداشت ایشان هیچ پرونده‌یی وجود نداشت، (به) معاون دادستان جریان بازداشت همسرم را گفتم ایشان گفتند ما دستور بازداشت ندادیم، با معاون دیگر دادستان صحبت کردند ایشان هم گفتند ما هم دستور بازداشت ندادیم، از اطلاعات و اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی سؤال کردند آنها هم منکر بازداشت شدند.

گفتم فرض کنیم هیچ‌کس دستور بازداشت نداده ولی بیمارستان از ما خواسته از دادسرای انقلاب دستور ملاقات بگیریم حالا شما اجازه بدهید ما با ایشان ملاقات کنیم.

همآهنگ کردند ساعت ۵بعد ازظهر با ایشان ملاقات کردیم حالشون خوب بود.

همسر هاشم خواستار در ادامه در مورد دستگیر ی و آزار و اذیت آقای خواستار پس از دستگیری گفت: اورژانس اجتماعی ایشان را از جلوی باغ گرفته و مستقیم به بیمارستان ابن سینا برده است.در بیمارستان از ایشان خون گرفتند و یک آمپول به ایشان تزریق کردند و یکی از مریضها هم آمده گلوشون را گرفته که پرستارها مریض مجنون را از ایشان جدا کردند..... از آنجاییکه بیمارستان روانی خطری برای تهدید جان همسرم هست امیدوارم هر چه زودتر موجبات آزادی ایشان فراهم شود.

خانم صدیقه مالکی فرد در فراخوانی از هموطنان خواست موضوع محبوس کردن سید هاشم خواستار در بیمارستان روانی را از دادستان رژیم در مشهد و مسئولان بیمارستان ابن سینا جویا شوند.

 

قسمتهایی از فراخوان همسر سیدهاشم خواستار:

در این سه روز بازداشت نابهنگام سید هاشم خواستار،...بالاخره امروز (پنجشنبه ۳آبان) با همراهی دو نفر از فعالان صنفی و حضور در دادگاه انقلاب و صحبت با معاون دادستان توانستم فرصتی کوتاه ملاقات بگیرم و او را در بیمارستان روانپزشکی ابن سینای مشهد ملاقات کنم...

نهایتا از معاون دادستان خواستیم که از مسئولان بیمارستان که در روز گذشته اقرار می‌کردند که آقای خواستار با همراهی مأموران اطلاعاتی بستری شده است استعلام بگیرند و مرجع این دستور را پیگیری کنند. نهایتاً فتح بابی شد و گویا دستور توسط شخص دادستان صادر شده بود.

چرا باید دادستان یک استان دستور انتقال یک معلم بازنشسته را که در صحت و سلامت کامل به‌سر می‌برد و در سال‌های گذشته حتی یک قرص به دهان نگذاشته است را به بیمارستان روانپزشکی صادر کند؟ مگر هر کس در این کشور نهال نقد را آبیاری کند و در پی سلامت میهن و پالایش فرهنگ و شکستن طلسم غلامی حرف و سخنی بگوید باید به اختلال روان متهم شود و گرفتار سنگین دلان باشد؟!

مأمورین اطلاعات فقط اجازه ملاقات به من و یک فرزندم را دادند. در ساعت پنج اداره اطلاعات به‌صورت رسمی و قانونی مسئولیت آقای خواستار را عهده‌دار شد و نهایتاً لحظه ملاقات رسید.

در همان ابتدا متوجه شدم که ایشان به‌دلیل عدم توجه به خواسته‌اش مبنی بر دیدن من دست به اعتصاب غذا زده است. در پی گفتگو با آقای خواستار متوجه شدم که در صبح روز بازداشت گویا عده‌یی لباس‌شخصی در حدود باغ شخصی که خارج از محدوده شهری و دور از چشم اغیار است با یک دستگاه آمبولانس مستقر شده و به‌محض رسیدن ایشان او را بازداشت و به بیمارستان روانپزشکی ابن سینا منتقل می‌کنند.

بعد از تحویل همسرم به بخش حاد مردان گویا به او آمپولی تزریق کرده و خون‌گیری می‌کنند و در همین هنگام یکی از مریض‌ها که گویا تعادل روانی نداشته است گلوی آقای خواستار را می‌چسبد و نهایتاً پرستارها مریض را جدا می‌کنند.

با همه‌ٔ این تفاصیل و ملاقات ایشان و صحت و سلامت نسبی و ظاهری آقای خواستار هنوز یک سؤال جدی از آقای دادستان و رئیس بیمارستان باقی است و این سؤال مکرراًً" توسط همکاران و فعالان صنفی و سیاسی و مدنی لحظه به لحظه مطرح شده و اوج می‌گیرد.

۱- چرا رئیس بیمارستان فردی را که در صحت و سلامت کامل است در بخش حاد بیماران روانی بستری کرده است؟!

۲- بر اساس کدام قانون و تشخیص دادستان چنین دستوری را صادر کرده است؟!

لطفاً برای پرسش از مسئولان «بیمارستان ابن سینا» درباره دلیل همکاری غیرقانونی آنها با نهادهای امنیتی کاری با شماره‌ها و آدرس زیر تماس بگیرید.

این بیمارستان در انتهای خیابان «حرعاملی» مشهد، جنب «نقلیه آستان قدس» است. شماره تلفنهای این مرکز درمانی ۳۷۱۱۲۷۰۱، ۳۷۱۱۲۷۰۲، ۳۷۱۱۲۷۰۳، ۳۷۱۱۲۷۰۴است.

در تماس با مسئولان این بیمارستان ابتدا درباره علت بستری هاشم خواستار بدون مجوز خود و نزدیکانش سؤال کنید.

و در تماس با دادستانی واقع در خیابان کوهسنگی میدان الندشت درباره علت دستور و انتقال هاشم خواستار از دفتر دادستان پاسخ بخواهید.

 

فراخوان مقاومت ایران در رابطه با دستگیری و زندانی کردن سیدهاشم خواستار

در رابطه با دستگیری و زندانی کردن آقای سیدهاشم خواستار مقاومت ایران از سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر خواهان پیگیری موضوع شده و این‌که قبل از هر چیز رژیم باید هاشم خواستار را آزاد کند. انتقال هاشم خواستار به «بیمارستان روانی» پس از افشای آدم‌ربایی، چیزی جز سرپوش گذاشتن بر جنایت نیست.

 

فراخوان کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت

کمیسیون آموزش و پرورش شورای ملی مقاومت از جامعه بین‌المللی، دبیرکل ملل متحد، شورای امنیت، شورای حقوق‌بشر و گزارشگر ناپدیدشدگان و گزارشگر ویژه‌ ایران خواهان رسیدگی و اقدام فوری برای حفظ جان "هاشم خواستار" و تأمین سلامت او شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae2ac1c3-39f1-4750-9af4-d8ce6a3c7616"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات