728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۲۸

اعتراضات مردم اهواز وارد دومین هفته شد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

روز سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴و ۱۵فروردین (۳و ۴آوریل) اعتراضات هموطنان عرب در اهواز و شهرهای مختلف خوزستان علیه سیاست‌های سرکوبگرانه، موهن و تبعیض‌آمیز فاشیسم دینی حاکم برای دومین هفته ادامه یافت. آنها خواستار آزادی کسانی هستند که در جریان اعتراضهای اخیر دستگیر شده و شمار آنها دست کم به ۱۶۰تن می‌رسد.

سه‌شنبه شب تظاهرات مردم در بسیاری از مناطق از جمله در کوی علوی و لشکر آباد اهواز با یورش نیروهای سرکوبگر با گاز اشک‌آور باتون و شلیک مواجه شد که به درگیری کشیده شد که تا ساعتها ادامه یافت.

شب پیش از آن نیز مردم به‌ویژه جوانان ملاشیه در جنوب غربی اهواز با دادن شعارهایی علیه رژیم آخوندی خواستار آزادی کلیه دستگیر ‌شدگان و زندانیان سیاسی شدند.

رژیم آخوندی در هراس از گسترش این اعتراضات، بر غلظت نیروهای سرکوبگر در استان خوزستان افزوده است و شمار زیادی از پاسداران و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی را به‌طور فشرده در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، ماهشهر و... مستقر کرده است.

مقاومت ایران ضمن فراخواندن عموم مردم ایران به‌ویژه جوانان سراسر خوزستان به همبستگی و حمایت از تظاهر کنندگان، از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر خواستار محکوم کردن سیاست سرکوب و تبعیض رژیم علیه هموطنان عرب و آزادی فوری زندانیان این استان به‌ویژه دستگیر ‌شدگان اعتراضات روزهای اخیر است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵فروردین ۱۳۹۷(۴آوریل ۲۰۱۸)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67de04bc-51e4-4cba-a2da-a7066619c733"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات