728 x 90

اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس

مصاحبه امانوئل ماکرون با فرانسه ۲۴
مصاحبه امانوئل ماکرون با فرانسه ۲۴

به گزارش فرانس ۲۴  امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در یک مصاحبه مطبوعاتی به سؤالهای خبرنگاران پاسخ داد. یک خبرنگار در مورد  توطئه تروریستی خنثی شده علیه گردهمایی ایرانیان در پاریس از رئیس‌جمهور فرانسه پرسید : دو هفته پیش دولت شما اتهام جدی را به دولت ایران زد و آن را متهم به آماده‌سازی یک سؤقصد در ویلپنت در خاک فرانسه علیه مخالفان ایرانی کرد، خوشبختانه این سؤقصدخنثی شد. شما هنوز درباره این موضوع بسیار حساس اظهارنظر نکرده‌اید، آیا به این معنی است که این شاید شما را می‌آزار دهد که مطابق با فضای سیاسی آمریکا از یک کشور بدی بگویید؟

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه پاسخ داد خیر به هیچوجه چون من فرصت آن را داشتم که با صراحت بسیار با روحانی دوباره در این رابطه صحبت کنم.طبعا یک طرح سوءقصد وجود داشت که توسط سرویسهای مشخصی صورت گرفته است.

امروز من نخست از رئیس‌جمهور حکومت ایران خواهان توضیح کامل شدم. آن چه قطعی است این است که همکاری بسیار عالی اروپایی باعث شد که این طراحی سوءقصد خنثی شود، لذا انجام نشد. کسانی که آن را طراحی کرده بودند در معرض یک روند قضایی قرار دارند و علاوه بر دو صحبتی که با روحانی داشتم ما دست به اقداماتی در پاسخ به آن زده‌ایم.

 

بازجویی از اسدالله اسدی در بلژیک


فرانس ۲۴، ۱۸مهر ۹۷ به‌نقل از خبرگزاری فرانسه در مورد استرداد دیپلمات تروریست رژیم ایران از آلمان به بلژیک نوشت: روز چهارشنبه یک دیپلمات ایرانی به اتهام دست داشتن در توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان در فرانسه، در بلژیک در بازداشت نگه‌داشته شد.

یک دادستان تحقیق قبل از این، یک ایرانی را که به‌طور معمول در وین مستقر بود در شهر شمالی انتورپ در بلژیک، مورد بازپرسی قرار داد.

دادستانها روز سه‌شنبه گفتند این مظنون که قبلاً به‌عنوان اسدالله اسدی شناسایی شده از آلمان به بلژیک مسترد شده است.

رژیم ایران اتهامات فرانسه که یکی از دیپلماتهای این رژیم در توطئه‌یی در ۳۰ژوئن، یک گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران، را هدف قرار داده بود را رد کرده است.

دادستانهای ضدتروریسم بلژیک روز ۲ژوئیه اعلام کردند که آنها این توطئه بمب‌گذاری را خنثی کرده‌اند. آنها سپس خواستار استرداد اسدالله اسدی و هم یک مرد شناسایی شده به‌نام مهرداد عارفانی که در پاریس بازداشت شده است شدند.

پلیس بلژیک بر این اعتقاد است که مهرداد الف یک همدست یک زوج که به‌عنوان یک تیم عمل می‌کردند بوده است و در بروکسل به همراه ۵۰۰گرم مواد انفجاری قوی تی.ای.تی.پی و یک چاشنی توقیف شده است. تمام این سه نفر شهروندان بلژیک و ایرانی تبار هستند.

 

استقبال وزیر مایک پمپئو از استرداد دیپلمات تروریست رژیم ایران به بلژیک

یادآوری می‌شود، سایت وزارت‌خارجه آمریکا نیز در تارخ ۱۸مهر، در مورد استرداد این مقام رژیم ایران (اسدالله اسدی) به‌خاطر نقش او در توطئه تروریستی پاریس، از سوی وزیر خارجه مایک پمپئو نوشت،

مقامات در آلمان روز گذشته استرداد اسدالله اسدی یک مقام ایرانی را که تحت پوش دیپلماتیک در بلژیک کار می‌کرد را اعلام کردند که به‌خاطر نقش او در توطئه بمب‌گذاری تروریستی در یک گردهمایی سیاسی نزدیک پاریس فرانسه در ۳۰ژوئن بود که مختل شد (توطئه بمب‌گذاری در همایش مجاهدین در ویلپنت). ابعاد این توطئه که شامل دستگیری تعدادی از مظنونان در سراسر اروپا از جمله بلژیک فرانسه و آلمان بود برای ما یاد آور آن است که (رژیم) ایران هم‌چنان اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است. این توطئه همچنین حمایت مستمر (رژیم) ایران را از تروریسم در سراسر اروپا آشکار می‌کند. ما از متحدان اروپایی‌مان در افشا و مقابله با این تهدید که تروریسم مورد حمایت (رژیم) ایران به سراسر جهان اعمال می‌کند حمایت می‌کنیم.

آمریکا به کار با شرکا و متحدانمان برای مقابله با تهدید اعمال شده توسط این رژیم ادامه می‌دهد.

 

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d22cc466-7c8e-4a0f-bd64-ecfd956ee8f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات