728 x 90

اول اکتبر ۲۰۱۸(۹مهر۹۷)

اطلاعیهٔ دادگاه عالی بامبرگ آلمان: استرداد دیپلمات تروریست رژیم ایران ثبت‌شده در اتریش به بلژیک مجاز است

دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران
دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران

اطلاعیهٔ مطبوعاتی دادگاه: اسدالله اسدی نمی‌تواند به مصونیت دیپلماتیک استناد کند چرا که در خارج از اتریش به‌سر می‌برده است

روز دوشنبه ۹مهرماه، دادگاه عالی بامبرگ در ایالت بامبرگ آلمان با صدور یک اطلاعیهٔ مطبوعاتی اعلام کرد که با درخواست استرداد دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی که به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری تروریستی در گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس دستگیر شده بود، موافقت کرده است.

این یک پیروزی در کارزار گسترده مقاومت ایران است که از بدو اعلام دستگیری این دیپلمات‌تروریست رژیم و خنثی‌ شدن توطئه تروریستی دیکتاتوری آخوندی علیه گردهمایی پاریس، با برگزاری چند کنفرانس و طی چند اطلاعیه از سوی کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورا، به افشای شبکه تروریستی رژیم در اروپا و آمریکا پرداخته و به استرداد اسدی و قرار گرفتن همه مزدوران و تروریست‌های رژیم در برابر عدالت فراخوان داده است.

 

دادگاه عالی ایالتی در شهر بامبرگ (ایالت بایرن آلمان)

اطلاعیه مطبوعاتی – اول اکتبر ۲۰۱۸

استرداد یک دیپلمات (رژیم) ایران ثبت‌شده در اتریش به بلژیک مجاز است

شعبه اول جزایی در دادگاه عالی ایالتی در شهر بامبرگ با حکمی به‌تاریخ ۲۷سپتامبر ۲۰۱۸استرداد یک دیپلمات (رژیم) ایران ثبت‌شده در اتریش به بلژیک را جهت پیگرد جزایی بر اساس یک حکم جلب اروپایی مجاز اعلام می‌کند. دستور ادامهٔ حبس فرد تحت تعقیب به‌خاطر استرداد صادر شد.

شعبه جزایی تشخیص داد که با تقاضای دادستانی کل (ایالت) در شهر بامبرگ باید موافقت شود؛ زیرا کلیه شرایط استرداد احراز شده و مانعی برای استرداد وجود ندارد. به‌طور خاص فرد تحت پیگرد نمی‌تواند در آلمان به مصونیت دیپلماتیک استناد کند؛ زیرا او در یک مسافرت چندین روزه در خارج از کشور اتریش به‌سر می‌برده و نه در یک مسافرت بین کشور میزبان و کشور اعزام‌کننده او (و یا بالعکس). بدین ترتیب دلیلی برای حفاظت (یا مصونیت وی) از اقامت ترانزیت فرستادگان (دیپلماتیک) وجود نداشته است.

فرد تحت پیگرد در ابتدای ماه ژوئیه ۲۰۱۸در منطقه اونترفرانکن Unterfranken (در جنوب آلمان) بر اساس یک حکم جلب اروپایی صادره از سوی قضاییه بلژیک دستگیر شده است.

ادامه اجرای روند استرداد برعهده دادستانی کل در بامبرگ است.

 

د.پ.آ. خبرگزاری آلمان:

دادگاه عالی بامبرگ درخواست دادستانی کل را برای استرداد دیپلمات رژیم ایران مورد تأیید قرار داد

د.پ.آ. خبرگزاری آلمان:یک دیپلمات (رژیم) ایران که به اتهام تروریسم در بایرن تحت بازداشت است، می‌بایست به بلژیک تحویل داده شود. دادگاه عالی بابمبرگ... درخواست دادستانی کل را مورد تأیید قرار داد... (دیپلمات رژیم ایران تا زمان تحویل به بلژیک) در زندان آلمان باقی می‌ماند. او متهم به جاسوسی و توطئه برای قتل است. این فرد، طراح اصلی حمله خنثی‌ شده به ایرانیان در تبعید در فرانسه به‌شمار می‌رود. به گفته دفتر دادستانی فدرال کارلسروهه، اسدالله اسدی یک زوج مستقر در بلژیک را مأمور انجام آن سوءقصد کرده و بدین منظور به آنها دستگاهی را همراه با ۵۰۰گرم ماده انفجاری داده است.

این سوءقصد قرار بود گردهمایی ایرانیان در تبعید... را در ۳۰ژوئن در ویلپنت فرانسه هدف قرار دهد. نیروهای ویژه بلژیک این زوج را به موقع در خودرویشان همراه با ماده انفجاری، متوقف کردند. در اول ژوئیه دیپلمات مذکور در یک پمپ بنزین اتوبان واقع در آشافنبورگ، دستگیر شد.

به گفته دادستانی فدرال، اسدالله اسدی از سال ۲۰۱۴به‌عنوان دبیر سوم سفارت (رژیم) ایران در وین ثبت شده بود. او برای وزارت اطلاعات و امنیت (رژیم) ایران کار کرده تا گروه‌های اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور را مورد تحقیق قرار داده و با آنها مقابله کند. این فرد بر پایهٔ یک حکم جلب اروپایی از سوی تحقیقگران بلژیک دستگیر شد، چرا که موقعیت دیپلماتیکش، فقط در اتریش به او مصونیت می‌داد.

 

اسدالله اسدی در مسیر بازگشت به اتریش و پس از تحویل ماده انفجاری به تروریستها در لوکزامبورگ دستگیر شد

اسدالله اسدی اوایل ماه ژوئیه در چارچوب تحقیقات مشترک چند کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و بلژیک در مورد توطئه بمب‌گذاری تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی پاریس، در مسیر بازگشت به اتریش و پس از تحویل ماده انفجاری و چاشنی به تروریستها در لوکزامبورگ، در جنوب آلمان دستگیر شد.

مقاومت ایران در اطلاعیه‌ها و موضع‌گیریهای متعدد بعد از دستگیری دیپلمات‌تروریست رژیم، از جمله طی سه کنفرانس افشاگرانه مطبوعاتی در بروکسل، برلین و لندن، خواستار استرداد اسدالله اسدی به بلژیک شده بود و دادگاه آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که سرانجام در ۲۷سپتامبر (۵مهر ۹۷) با این استرداد موافقت کرده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران سوابق مجرمانه و تروریستی اسدالله اسدی را از ۱۰سال پیش در عراق افشا کرده بود

 

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل با حضور حقوقدانان و شخصیت‌های برجسته

روز ۱۷مرداد گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل با حضور حقوقدانان و شخصیت‌های برجسته، مقاومت ایران اطلاعات و نتیجه تحقیقات خود را پیرامون شبکه تروریسم و جاسوسی رژیم آخوندی در کشورهای اروپایی، ساختار دستگاه تروریسم و اطلاعاتی آن به‌ویژه در وزارت اطلاعات آخوندها و سرکردگان کلیدی توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس ارائه کرد.

در این کنفرانس حقوقدانان برجسته و وکلای مقاومت ایران ویلیام بوردون و ریک وانرویسل اعلام کردند چندین تن شخصیت‌های برجستهٔ بین‌المللی که از شرکت‌ کنندگان در گردهمایی عظیم ۳۰ژوئن در پاریس بوده‌اند، به‌عنوان شاکیان خصوصی وارد پرونده علیه توطئه تروریستی دیکتاتوری آخوندی شده‌اند.

ویلیام بوردون حقوقدان برجستهٔ فرانسوی و از وکلای شورای ملی مقاومت در سخنان خود تأکید کرد: انبوهی از شواهد بسیار قوی وجود دارد که ما را به این یقین می‌رساند که قطعاً (تصمیم) این پروژه سوءقصد... در بالاترین سطح حکومت ایران اتخاذ شده است.

 

ویلیام بوردون حقوقدان برجستهٔ فرانسوی

...... دو نکته مهم وجود دارد: اول اینکه مظنونی که در فرانسه دستگیر شده بود و تحت پیگرد اروپایی بلژیک قرار داشت، سه هفته پیش به مقامات قضایی بلژیک مسترد شد. پس به این ترتیب اکنون سه نفر در زندان به‌سر می‌برند و توسط مقامات قضایی بلژیکی تحت پیگرد قرار دارند. نکته مهم دیگر، مظنونی که تمام توجه ما را به خود جلب کرده است،‌ یعنی نفر سوم سفارت رژیم ایران در وین، طبق اطلاعات موجود او مسئولیت بسیار مهمی را در سطح کل اروپا برای سرویسهای اطلاعاتی (رژیم) ایران داشته است. کسی که مسئول پیگیری امور مخالفان ایرانی در اروپا بوده است، از این رو این مظنون در مرکز سؤالات مشروع قرار دارد:‌ این شخص بلندپایه در این پرونده چه کار می‌کرده است؟ روند و سابقه‌یین شخص قابل‌توجه است. این شخص در این سوءقصد با این ابعاد چه نقشی داشته است؟ اما آنچه که می‌دانیم این است که او نمی‌تواند از مصونیت برخوردار باشد، مصونیتی که اگر در خاک اتریش دستگیر شده بود می‌توانست از آن برخوردار باشد، اما چون در خاک آلمان دستگیر شده او نمی‌تواند از هیچ‌گونه مصونیتی برخوردار باشد.

لذا اکنون اوضاع در دست مقامات قضایی آلمان است. اینکه فرانسه این‌قدر سریع عمل کرد و حکم دستگیری اروپایی را به فوریت انجام داد و مظنون را سریع به بلژیک تحویل داد، ما را تشویق می‌کند که باور کنیم مقامات آلمانی همین کار را باید انجام بدهند.

ما مطلع شدیم که اسدی مسیر طولانی را انتخاب کرده، یعنی قبول نکرده است که به‌طور داوطلبانه مسترد شود که البته جای تعجب ندارد. او تلاش می‌کند که هر چه بیشتر روند قضایی را به تعویق بیندازد و مانع استرداد خود به بلژیک شود. اما این کار را نمی‌تواند تا به ابد انجام دهد. انبوهی از شواهد بسیار قوی هست که ما را به این یقین می‌رساند که این پروژه سوءقصد توسط چند آدم ماجراجو تصمیم گرفته نشده است، بلکه قطعاً طرح آن در سطح بسیار بالایی و چه بسا در بالاترین سطح حکومت ایران اتخاذ شده است. این کار به‌طور کاملاً حرفه‌یی انجام شده است. از این‌رو برای مقامات قضایی بلژیکی یک مسئولیت بزرگ را به‌همراه دارد، زیرا وقتی که اسدی در دفتر خانم قاضی قرار خواهد گرفت باید توضیح بدهد.

 

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورا: عاملان توطئه تروریستی باید در برابر عدالت قرار گیرند

در کنفرانس بروکسل، محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورا در سخنانش، تأکید کرد: «عاملان توطئه تروریستی (علیه گردهمایی مقاومت)، از جمله کسانی که در آلمان و بلژیک دستگیر شدند، باید در برابر عدالت قرار گیرند و بایستی به‌خاطر جنایاتشان، بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه ملاحظات سیاسی، مجازات شوند».

 

اسدی از ژوئن ۲۰۱۴ مسئول پایگاه وزارت اطلاعات در اتریش بوده است

وی درباره دیپلمات‌تروریست دستگیر شده رژیم اسدالله اسدی، گفت: «اطلاعات مقاومت ایران نشان می‌دهد که اسدی از ژوئن ۲۰۱۴مسئول پایگاه وزارت اطلاعات در اتریش بوده است. به‌مدت چندین سال، از همین محل، فعالیت‌های تمامی پایگاههای وزارت اطلاعات در اروپا همآهنگ شده است. از این‌رو اسدی مهم‌ترین پست را در وزارت اطلاعات در اروپا برعهده داشته است.

اسدی یک عضو ارشد وزارت اطلاعات و طراح حملات تروریستی است، او دارای تخصص و آموزش‌دیده در زمینه تخریب و مواد انفجاری است. او همچنین در زمینه جمع‌آوری اطلاعات آموزش دیده است. این فرد در استان لرستان به وزارت اطلاعات پیوست. در آن دوران، یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌هایش در وزارت اطلاعات، دستگیری و سرکوب مجاهدین و سایر مخالفان رژیم بود».

 

خبرگزاری فرانسه:آلمان استرداد دیپلمات رژیم ایران به بلژیک را به‌خاطر «توطئه» بمب‌گذاری تأیید می‌کند

 

خبرگزاری فرانسه ۸مهر ۱۳۹۷: یک دادگاه آلمان روز دوشنبه برای تحویل یک دیپلمات (رژیم) ایران مرتبط با توطئه مظنون بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران، چراغ سبز نشان داد.

دادگاه عالی منطقه‌یی بامبرگ طی بیانیه‌یی گفت که روز ۲۷سپتامبر، استرداد این دیپلمات (رژیم) ایران مستقر در وین را که اسدالله اسدی نام دارد، تأیید کرده است.

دادگاه گفت: «این مرد تحت تعقیب نمی‌تواند به مصونیت دیپلماتیک استناد کند، چرا که او در یک سفر تعطیلاتی چند روزه در خارج از کشور میزبانش یعنی اتریش به‌سر می‌برده و بین کشور میزبان و کشوری که او را اعزام کرده، سفر نمی‌کرده است».

خبرگزاری فرانسه، می‌افزاید: «طرح مظنون برای هدف قرار دادن گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس، چند روز بعد از اجرای این برنامه در ۳۰ژوئن، در معرض توجهات قرار گرفت.

دادستانهای آلمان می‌گویند، اسدی که گمان می‌رود یک مأمور اطلاعاتی باشد، یک یک زوج فرمان حمله به این گردهمایی را داده و به آنها مواد انفجاری را طی دیداری در ماه ژوئن در لوکزامبورگ تحویل داده است.

(حکومت) تهران این توطئه بمب‌گذاری را به‌عنوان « توطئه شیطانی پرچم عوضی» توصیف کرده که هدفش بی‌اعتبار کردن (رژیم) ایران در زمانی است که با تنشهای عمده دیپلماتیک با ایالات متحده مواجه است.

در گردهمایی ویلپنت در حومه پاریس، چند تن از متحدان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ، از جمله شهردار پیشین نیویورک رودی جولیانی و رئیس پیشین مجلس نمایندگان (آمریکا) شرکت داشتند که هر دو خواهان تغییر رژیم در ایران شدند.

مقام‌های بلژیک در ماه ژوئن خواهان استرداد اسدی و فرد دیگری شدند که به‌عنوان مهرداد عارفانی شناسایی شد و در فرانسه دستگیر شده بود.

پلیس بلژیک اعتقاد دارد که مهرداد عارفانی هم‌دست تیم متشکل از زوجی است که در بروکسل در حالی که ۵۰۰گرم ماده انفجاری قدرتمند TATP و یک چاشنی به‌همراه داشت، دستگیر شد.

این زوج به‌عنوان امیر سعدونی و نسیمه نعامی شناسایی شدند.هر سه نفر بلژیکی‌های ایرانی‌الاصل هستند».

 

 

آسوشیتدپرس: دادگاه بامبرگ حکم جلب اروپایی برای اسدالله اسدی را تأیید کرده و حکم کرده است که مصونیت دیپلماتیک در این مورد اعمال نمی‌شود

 

آسوشیتدپرس ۸مهر ۱۳۹۷: برلین – یک دادگاه آلمانی می‌گوید، استرداد یک دیپلمات (رژیم) ایران را که در بلژیک تحت تعقیب است به ظن مشارکت در توطئه خنثی‌ شده بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس، تأیید کرده است.

دادگاه بامبرگ روز دوشنبه گفت، حکم جلب اروپایی برای اسدالله اسدی را تأیید کرده و حکم کرده است که مصونیت دیپلماتیک در این مورد، اعمال نمی‌شود.

بلافاصله مشخص نبود که دادستانهای بامبرگ چه زمانی استرداد را انجام خواهند داد.

اسدی که در وین مستقر بوده، در ماه ژوئیه بر اساس یک حکم جلب اروپایی به ظن مشارکت او در بمب‌گذاری در گردهمایی ۳۰ژوئن، در نزدیک شهر آشافنبورگ آلمان دستگیر شد.

دستگیری او بعد از آن صورت گرفت که یک زوج با اصلیت ایرانی در بلژیک متوقف شد و مقام‌ها گزارش کردند که در خودروی آنها، مواد شدیدالانفجار پیدا کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95c04fda-af1c-41e6-bd36-025220a66d8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات