728 x 90

استیون منوچین: آمریکا تلا‌شهای خود را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه رژیم ایران تکمیل می‌کند

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا
استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا

ساعاتی قبل از آغاز رسمی تحریم های آمریکا علیه رژیم آخوندی، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در یادداشتی در روزنامه «تایمز مالی» نوشت: از روز دوشنبه ۱۴آبان، شدیدترین فشارهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران اعمال می شود. این تلاش تنها بخشی از راهبرد دولت آمریکا برای تغییر رفتار رژیم ایران و سپاه پاسداران است.  در ساعات اولیه روز دوشنبه، وزارت خزانه داری تلا‌شهای خود را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه رژیم  ایران تکمیل می‌کند و بخش‌های انرژی، حمل و نقل و بانکداری و دیگر حوزه ها را هدف می‌گیرد.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود:‌  ما همچنین صدها هدف که قبلا از فهرست تحریم‌ها حذف شده‌ بودند را بازگردانده و همچنین بیش از ۳۰۰ هدف جدید را اضافه می‌کنیم.

 

دور دوم تحریم‌های آمریکا که ۱۴ آبان اجرایی می‌شوند، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، کشتیرانی، و نظام بانکی ایران را هدف می‌گیرد.

مایک پمپئو روز شنبه ۱۲ آبان در توئیتر خود نوشت:‌ «از روز دوشنبه تحریم‌های سخت علیه رژیم حاکم بر ایران آغاز می شود. هدف ما توقف برنامه‌های مخرب‌ رژیم ایران  است.»

 

مایک پمپئو: تحریمها در ساعت ۶صبح دوشنبه به وقت اروپا مجدد اعمال خواهد شد

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷ در مصاحبه با سی.بی.اس و در پاسخ به سؤال مجری که پرسید رئیس‌جمهور پیشتر گفته بود که هر کس که با ایران تجارت کند، با آمریکا تجارت نخواهد کرد، گفت:

این صحیح است. به کشورهای اروپایی اجازه داده نخواهد شد که هم با ایالات متحده و هم با ایران تجارت کنند.

صریح بگویم، از ماه مه، از زمان اعلام خروج رئیس‌جمهور از توافقنامه بدبختی آور، انبوهی از شرکتهای اروپایی از ایران فرار کردند. صدها کسب و کار از ایران خارج شدند. کل دنیا درک می‌کند که این تحریمها واقعی هستند و آنها مهم هستند.

این تحریمها فرصت مردم ایران را رشد می‌دهد که تغییراتی را در ایران ایجاد کنند. همچنین تحریمها رژیم ایران را از داشتن ثروت و پولی که نیاز دارند تا محرک تروریسم در سراسر دنیا باشند، محروم می‌کند.

 

مجری پرسید این شرکتها هستند که نخواهند توانست تجارت کنند نه خود کشورها و آیا کشورها مجازات نخواهند شد؟

مایک پمپئو افزود: بله این صحیح است. این تحریمها بر کسانی اعمال می‌شود که تبادلات قابل تحریم انجام می‌دهند. وزارت خزانه‌داری مجموعه‌ای از تحریمها دارد، وزارت‌خارجه مجموعه تحریمهای خودش را دارد و همه آنها روز دوشنبه این هفته دوباره برقرار خواهند شد. و اینها سخت‌ترین تحریمهایی است که در تاریخ علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار شده است.

 

وی در پاسخ به سؤال مجری که پرسید منظور از انتشار عکسی از رئیس‌جمهور و این‌که تحریمها در راه است چه بود؟ گفت: وی داشت به دنیا هشدار می‌داد... این رژیم تروریستی که تلاش کرد طی هفته‌های گذشته سوءقصد تروریستی در دانمارک انجام دهد. این رژیم تروریستی است که به تأمین مالی حوثیها ادامه می‌دهد و موشکهایی به سمت ریاض و دوبی شلیک می‌کنند و اینها متوقف خواهد شد. این رفتار باید عوض شود و تحریمهای ایالات متحده در نیمه‌شب امشب (ساعت ۰۶:۰۰صبح دوشنبه به وقت اروپا) مجدد اعمال خواهد شد.

 

پمپئو همچنین در پاسخ به این سؤال که اگر آنها برنامه هسته‌یی خودشان را در ایران دوباره شروع کنند، چی؟ افزود: ما مطمئنیم که ایران این تصمیم را اتخاذ نخواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04799010-59cd-44e5-a0eb-46d9486e4fb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات