728 x 90

استعفای ظریف از حضور در کابینه پزشکیان

ظریف - پزشکیان
ظریف - پزشکیان

 جواد ظریف پس از اعلام کابینه دولت چهاردهم از سوی مسعود پزشکیان، در صفحه شخصی خود نوشت: از این‌که نتوانستم به شکل شایسته‌ای نظر کارشناسی کمیته‌ها و حضور بانوان، جوانان و اقوام را آن‌گونه که که وعده داده‌بودم به نتیجه برسانم، شرمنده‌ام.

ظریف رئیس شورای راهبری کابینه دولت چهاردهم که حالا معاون راهبردی پزشکیان است، نوشت: از نوزده وزیری که امروز معرفی شدند، سه نفر نامزد نخست، ۶ نفر نامزد دوم یا سوم و یک نفر نامزد پنجم کمیته‌ها و یا شورای راهبری بودند.

 

اعلام شکست «سازوکار» ظریف:

متأسفانه سازوکارهای طراحی شده برای انتخاب وزرا

با شکست سنگینی مواجه شد

تلگرام دیدار نیوز روز یکشنبه ۲۱مرداد نوشت: متأسفانه سازوکارهای طراحی شده برای انتخاب وزرا با شکست سنگینی مواجه شد و شورای راهبری نیز نتوانست تا آخر مسیر تعریف شده را راهبری کند. به گونه‌یی که متغیرهای متعدد منجر به تغییر مداوم گزینه‌ها و سردرگمی عجیب در افکار رئیس‌جمهور شده است.

 

رسانه حکومتی تحلیل زمانه نیر نوشت: لابیها و فشارهای درون جناحی، ملاحظات بیرونی و عملیات‌های متعدد روانی خودی‌ها، در همین آغاز راه دولت را با چالش بزرگی مواجه کرده است.

 

«تبریک به آنها که رأی ندادند»!

از این کابینه هیچ انتظاری برای تغییر و تحول نسبی هم نداریم!

رسانه حکومتی تحکیم ملت با عنوان «تبریک به آنها که رأی ندادند» نوشت: لیست وزرای پیشنهادی پزشکیان رسماً منتشر شد، احساس همۀ آنها که رأی ندادند، شم سیاسی قویتری از ما که به پزشکیان رأی دادیم، داشته‌اند.

این منبع می‌افزاید: جا دارد این کابینه پیشنهادی را قبل از هر کس به مقام معظم رهبری، سپس به شریعتمداری، جلیلی، جبلی، و قالیباف، هم‌چنین ائمه جمعه سراسر کشور تبریک بگوییم.

کابینه‌ای که یک فرد مهم توانا برای تغییر در رأس هیچ‌کدام از وزارتخانه‌های سیاسی‌، آموزشی و فنی‌اش نیست.

از این کابینه هیچ انتظاری برای تغییر و تحول نسبی هم نداریم!کابینه‌ای که افراد مهم آن سفارشی هستند.

کابینه‌ای که در کمال محافظه‌کاری معرفی شده. کابینه‌ای که تمام اعضای آن را، قبلاً، از ما بهتران تأیید کرده‌اند.

این رسانه حکومتی هم‌چنین تحت عنوان کلاه گشاد نوشت: اصلاح‌طلبان که به تمام نماد ها و واژه‌ها برای رسیدن به قدرت خیانت کردند و رأی به پزشکیان را رأی به نجات ایران تفسیر و تعبیر می‌کردند خیلی زودتر از آنچه متصور بودیم با معرفی کابینه فریاد وا مصیبتها سر داده‌اند. شما مسئول تمام اتفاقها انتصابها و رویداد های دولت پزشکیان هستید.

 

در جنگ گرگها بر سر ترکیب کابینه پزشکیان کیهان خامنه‌ای، اعضای شورای راهبری ظریف را افرادی تباه و نااهل توصیف کرد که جای آنها صندلی‌های دادگاه و محاکمه است نه گروه‌های پیشنهاد کابینه!

روزنامه کیهان تحت عنوان -سهم‌خواهان دست از سر پزشکیان بردارند، نوشت:

رئیس‌جمهور را حلقه‌هایی به نام کارگروه‌های انتخاب کابینه و شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه محاصره کرده بود که سوابق برخی از آنها سیاه بود و شامل افراد زاویه‌دار با انقلاب اسلامی، پادوهای آمریکا، انگلیس و اسراییل در فتنه ۸۸، حامیان تحریم انتخابات، مسببان و عاملان ناراضی‌تراشی و ناکارآمدی عمدی در دولت اشرافی روحانی، متهمان فساد اقتصادی، متهم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان، شرکای مفسدان اقتصادی، ... … افرادی تباه و نااهل که جای آنها صندلی‌های دادگاه و محاکمه است نه گروه‌های پیشنهاد کابینه.

کار به جایی رسید که صدای اعتراض بخشی وسیعی از طیف اصلاح‌طلب درآمد.

کیهان خامنه‌ای در آستانه معرفی کابینه پزشکیان نوشت: دغدغه اصلی سیاست‌گذاران در دولت جدید باید مهار تورم و رشد اقتصادی پایدار باشد. . تیم اقتصادی، غنیمت جنگی نیست! شایعاتی وجود دارد که گروه‌هایی که در انتخابات حامی پزشکیان بودند، به‌صورت موازی در حال تشکیل تیم اقتصادی هستند.

کیهان خامنه‌ای سپس کارنامه روحانی را به میان می‌کشد و می‌نویسد:

سهم‌‎خواهان از پزشکیان رویه پلشت خود را ادامه می‌دهند مطلوب است به کارنامه این طیف جاه‌طلب نگاهی بیاندازیم... تورم ۶۰ درصدی، کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی، بدهی سنگین ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی و نقدینگی ۹ برابری/ ۱۰ برابر شدن قیمت دلار در دوره مدیریت اشرافی شش دهم درصد؛ معدل رشد اقتصادی هشت ساله در دولت روحانی. جارو‌شدگی خزانه و پیش‌خور شدن بودجه ارزی سال ۱۴۰۰ در همان چهار ماه اول /اگر چوب خشک به جای روحانی بود، بهتر عمل می‌کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3fa884f-eaf6-457d-936a-8ff98f66ff0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات