728 x 90

استرداد سرمایه‌گذار حزب‌الله لبنان در رومانی به اتهام فرار از تحریم‌های آمریکا

دادگستری آمریکا
دادگستری آمریکا

به گزارش رویترز در تاریخ چهارشنبه ۶ اردیبهشت، دادستانی آمریکا اعلام کرد که یک شهروند دو تابعیتی لبنانی-بلژیکی که به اتهام تأمین مالی برای حزب‌الله لبنان به‌دلیل تحریم‌های آمریکا متهم شده بود، از رومانی استرداد شده است و در روز چهارشنبه در دادگاه فدرال بروکلین به اتهامات فرار از تحریم و پولشویی محاکمه خواهد شد.

محمد بازی که به فروش مخفیانه املاک و مستغلات خود در میشیگان و انتقال وجوه به خارج از کشور و نقض قوانین تحریمی ایالات متحده متهم شده بود، در ماه فوریه دستگیر شده بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که دادستانی در بروکلین هفته گذشته ناظم احمد یکی دیگر از سرمایه‌گذاران حزب‌الله را به فرار از تحریم‌های آمریکا با صادرات صدها میلیون دلار الماس و آثار هنری متهم کرده بود.

محمد بازی در روز سه‌شنبه به ایالات متحده انتقال داده شد و طبق گفتهٔ سخنگوی دادستانی بروکلین، در جلسهٔ دادگاهی که در روز چهارشنبه برگزار شد، ادعا کرد که بی‌گناه است. وی به دستور دادگاه بازداشت شده و تا زمان برگزاری دادگاه در بازداشت خواهد ماند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۲۰۱۸ با اشاره به ارتباطات او با حزب‌الله که واشنگتن آن را یک سازمان تروریستی می‌داند، محمد بازی را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/074a070e-edbb-4966-9887-1a32f43d7b22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات