728 x 90

اساتید علوم پزشکی شیراز: روزانه بیش از ۷۰۰ مرگ در اثر کرونا اتفاق می‌افتد

روزانه ۷۰۰مرگ در اثر کرونا
روزانه ۷۰۰مرگ در اثر کرونا

۲۰۰ تن از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به‌دنبال تداوم موج سوم شیوع بیماری کرونا و ادامه روند افزایشی تعداد بیماران در کشور و به تبع آن استان فارس ۹ پیشنهاد را برای کنترل این بیماری ارائه دادند.

در این نامه با اشاره مقایسه‌ای تلفات کرونا در چند کشور به افزایش بحرانی مرگ و میر در ایران اشاره شده و نوشته‌اند:

کشور چین که مبدأ این بیماری بوده با جمعیت ۱.۵ میلیاردی فقط ۸۶هزار مبتلا و ۴۶۳۴ مرگ داشته که تعداد مرگ آن کمتر از ۱۰روز ایران است!

کشور ژاپن با جمعیت ۱۲۶ میلیونی، ۹۸هزار مبتلا و فقط ۱۷۲۵ مرگ داشته است یعنی برابر با کمتر از ۴روز ایران!

کشور کره جنوبی با جمعیت ۵۲ میلیونی، ۲۶هزار مبتلا و فقط ۴۶۱ مرگ داشته، یعنی برابر با یک روز ایران!

اساتید دانشگاه علوم پزشکی فارس افزودند: آمار رسمی مرگ بیشتر از ۳۵۰نفر در روز است. اما تعداد مرگ واقعی به‌گفته مقامات مسئول حداقل ۲برابر این عدد است. یعنی روزانه بیشتر از ۷۰۰ مرگ در اثر این بیماری در کشور اتفاق می‌افتد!

در ادامه این نامه آمده است: آمار رسمی مبتلایان در ایران را نیز باید در عددهای بسیار بالاتری ضرب کرد. چون تعداد PCR انجام شده در ایران ۱۰درصد کشورهای اروپایی با جمعیت برابر است و متأسفانه در حال حاضر حدود ۵۰درصد از تست‌ها مثبت است و در صورت افزایش تعداد تست، آمار مبتلایان بسیار بسیار بالاتر از این اعداد خواهد بود. علاوه بر این، وضعیت ایمنی گَلّه‌ای زیر سؤال رفته است. واکسن نیز در مدت کوتاه در دسترس نیست و حتی به شرط دسترسی، وضعیت ایمن شدن توسط آن مشخص نیست.

نویسندگان این نامه با یادآوری این‌که " با توجه به تفاوت در عملکرد کشورهای مختلف و نتایج کاملاً متفاوت در تعداد مبتلایان و فوتی‌ها، قطعاً می‌توان با اتخاذ تدابیر ویژه فوری و کارشناسی شده و اعمال قاطعانه تصمیمات، از بروز یک فاجعه انسانی در کشور عزیز مان و استان فارس جلوگیری کرد. آنها افزودند: پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اعمال محدودیتهای شدید برای ۲ تا ۴هفته و سپس رفع پاره‌ای از محدودیتها و مجدداً اعمال محدودیت به‌صورت دوره‌ای می‌تواند ضمن جلوگیری از فشار غیرقابل تحمل بر بیمارستانها و کادر سلامت، از مشکلات اقتصادی شدید ناشی از اعمال محدویتها نیز تا حدودی بکاهد (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۱آبان۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c87243c5-f8d7-44e6-a7d2-911664366bfd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات