728 x 90

از هر ۱۰کودک غزه، ۹کودک با فقر غذایی شدید روبه‌رو هستند

سوءتغذیه شدید کودکان در غزه
سوءتغذیه شدید کودکان در غزه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنجشنبه ۱۷خرداد گزارش داد: یونیسف می‌گوید از هر ۱۰کودک غزه، ۹کودک با فقر غذایی شدید روبه‌رو هستند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نسبت به فقر شدید غذایی کودکان در بحبوحه بحرانهای جهانی، از جمله در نوار غزه، همزمان با استمرار تجاوزات وحشیانه اسراییل هشدار داد.

یونیسف در گزارشی اعلام کرد: «پنج دور از داده‌های جمع‌آوری‌شده بین دسامبر ۲۰۲۳ و آوریل ۲۰۲۴ به‌طور مداوم نشان می‌دهد که از هر ۱۰کودک در نوار غزه، ۹کودک با فقر شدید غذایی مواجه هستند و با دو یا کمتر وعده غذایی در روز زنده می‌مانند».

این سازمان افزود که ماه‌ها خصومت و محدودیت در کمکهای بشردوستانه، سیستم‌های غذایی و بهداشتی را از بین برده است و منجر به «عواقب فاجعه‌باری» برای کودکان و خانواده‌های آنها در غزه شده است.

یونیسف ادامه داد: «این شواهدی از تأثیر وحشتناکی است که درگیری و محدودیتها بر توانایی خانواده‌ها برای برآورده کردن نیازهای غذایی کودکان دارد و سرعتی که کودکان را در معرض خطر سوء‌تغذیه تهدیدکننده زندگی قرار می‌دهد»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/909cf6d8-8804-45e1-96bf-77c9ab539a1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات