728 x 90

اردن بزرگترین محموله مواد مخدر را در مرز عربستان خنثی کرد

تصویری از مواد مخدر - آرشیو
تصویری از مواد مخدر - آرشیو

مقامات اردنی گفتند این کشور روز چهارشنبه ۱۶خرداد دو توطئه برای قاچاق میلیون‌ها قرص کاپتاگون از طریق یک پاسگاه مرزی در نزدیکی عربستان سعودی را خنثی کرده است که این بزرگترین کشف و ضبط مواد مخدر در سال‌های گذشته توسط شبکه‌های مرتبط با رژیم ایران است که در جنوب سوریه فعالیت می‌کنند.

به گزارش رویترز، این بزرگترین کشف و ضبط مواد مخدر در سال‌های اخیر برای بازارهای پرسود خلیج‌فارس بوده است. به‌گفته مقام‌های امنیتی اردن، افراد دست‌اندرکار این قاچاق از باندهای مستقر در سوریه و مرتبط با رژیم ایران هستند.

این مقام‌ها روز چهارشنبه به رویترز گفتند محموله‌های مواد مخدر را قبل از ورود به عربستان در یک محموله خودروهای ساختمانی کشف کردند. آنها برای هفته‌ها دو عملیات جداگانه را دنبال کرده بودند که محموله مواد مخدر را از مرز شمالی با سوریه به اردن وارد می‌کرد.

مقامات اردن نیز مانند متحدان غربی خود، می‌گویند که گروه حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران که کنترل بسیاری از مناطق جنوبی سوریه را در دست دارند، پشت موج تجارت چند میلیارد دلاری مواد مخدر و سلاح هستند. 

کارشناسان سازمان ملل و مقامات آمریکایی و اروپایی می‌گویند که تجارت غیرقانونی مواد مخدر باعث تأمین مالی شبه‌نظامیان طرفدار رژیم ایران و نیروهای شبه‌نظامی طرفدار دولت سوریه می‌شود.

از سال گذشته تاکنون ارتش اردن چندین حمله هوایی پیشگیرانه در داخل سوریه انجام داده است. در این حملات شبه‌نظامیان مرتبط با تجارت مواد مخدر و تأسیسات آنها هدف قرار گرفته‌اند تا از افزایش تهاجمات فرامرزی جلوگیری شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/313025c8-5167-4b08-afec-7a035fe55ea6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات