728 x 90

اذعان کارشناسان حکومتی به جهش ۶۰برابری کرونا در هر ماه

کرونا در ایران
کرونا در ایران

یک کارشناس حکومتی روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه نوشت: تناقض‌های تصمیم‌گیری در زمینه مواجهه با ویروس کرونا، این ذهنیت را تقویت کرده که برای عبور از بحران، اکنون با "ایمنی گله‌ای" مواجه ایم.

این نکته ناشی از عبور تند کشور از شرایط نیمه‌قرنطینه و بازگشایی بسیاری از مشاغل و کم‌شدن تب‌وتاب اولیه هشدارها درباره این بیماری است.

طبق آخرین آمار که اخیراً توسط مقامات بهداشتی کشور اعلام شده بین ۱۰ تا ۱۵درصد از مردم ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ یعنی حدود ۱۲میلیون نفر.

این بدین معناست که بیماری هر ماه جهشی ۶۰برابری داشته است.

این کارشناس رژیم اضافه می‌کند: اگر با همین جهش، بیماری کرونا روند صعودی‌اش را ادامه دهد، (خصوصا با رشد آمار مبتلایان طی هفته‌های اخیر)، به‌نظر می‌رسد تا پایان تیرماه دست‌کم ۵۰درصد کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد و ایمنی گله‌ای (جمعی) به‌طور طبیعی اتفاق خواهد افتاد... . .

نکته نگران‌کننده‌تر این‌که، تکیه بر ایمنی گله‌ای موجب درگیر شدن افراد در معرض خطر (سالمندان و بیماران) و بالا رفتن جدی‌تر آمار فوتی‌ها می‌شود. ضمن این‌که به‌دلیل ناشناخته‌ بودن ویروس، در صورت همه‌گیری بالا و عبور از نقطه بحران، احتمال دارد هیچگونه مدیریتی روی آن امکانپذیر نباشد و آثار مخرب آن به‌مراتب بیشتر از طی شدن تدریجی بیماری در کشور باشد.

به نظر می‌رسد دولت بخش زیادی از مسئولیت خود در زمینه مقابله با کرونا را بر گرده مردم گذاشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd82898c-1f41-48f5-9f5d-1c5ecf1f6374"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات