728 x 90

خامنه‌ای، اذعان به ناکارآمدی نظام و مخالفت با رفراندوم

جلسه خامنه‌ای - ۲۹فروردین
جلسه خامنه‌ای - ۲۹فروردین

خامنه‌ای و حرف آخر در پاسخ به متقاضیان رفراندم:

دوقطبی سازی به‌وجود نیاید این دوقطبی گری خواست دشمن است

مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندومه؟

مگر همه مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند

و شرکت می‌کنند امکان تحلیل آن مسأله را دارند؟ این چه حرفی است؟

دوقطبی سازی می‌کنند برای این‌که یک مسأله رفراندوم بشود

در همه مسائل رفراندوم بکنیم؟ اینجوری نیست قضایا

 

 

روضه‌خوانی خامنه‌ای برای بسیجیان دانشجو نما در باتلاق بحرانها

حمایت از چنگ‌اندازی سرکردگان سپاه و بیت‌العنکبوت ولایت بر اقتصاد

تحت عنوان خصوصی‌سازی

 

 

جلسه اقتصادی سران قوا این یک امر دائمی نیست

یک امر موقت است ثانیا برای مقاصد خاصی است

تا حالا پیش نرفته آن‌طوری که باید و شاید

اما علاجش تعطیل کردن نیست

 

بنگاههای تولیدی بزرگ راهش فقط خصوصی‌سازی بود

و هیچ چاره دیگری وجود نداشت

این که شما می گویید بنگاه دولتی را دادند به بخش خصوصی

و دلارش را به دولت برنمی گرداند این درست نیست

آن‌که دلار را برنمی گرداند همان بنگاه فعلاً دولتی است

 

خامنه‌ای: در مورد مسأله خصوصی‌سازی که بعضی از دوستان گفتن و تکرار کردند، بیرون هم همونا رو می‌گن این منطق منطق درستی نیست این‌که شما حس کردید حالا بد عمل کردند خوب بله هر قانون خوبی رو ممکنه بد عمل کنند اینه که ما امکانات کشور، امکانات تولیدی کارخانجات اینایی که خوب عمل می‌شده اینا را بدیم دست دولت که نمی‌تونه دولت اداره کنه دستگاههای تولیدی و و بنگاههای تولیدی بزرگ رو دولت نمی‌تونه مشکلات به‌وجود میاد فساد به‌وجود میاد چقدرتو این چند سال این مسائل پیش آمده این راهش فقط خصوصی‌سازی بود هیچ چاره دیگری وجود نداشت واقعاً و این کار ناگهان انجام نگرفت با فکر با مطالعه با پیش‌بینی، ساعتها بحث کردن انجام گرفت بله من قبول دارم اون توقعی که بنده داشتم از خصوصی‌سازی تا حالا اون توقع برآورده نشده اما کارهای خوبی هم انجام گرفت این‌که شما می‌گید بنگاه دولتی رو دادن به بخش خصوصی و اون دلارش رو به دولت برنمی‌گردونه، این درست نیست اونی که دلار رو برنمی‌گردونه همون بنگاه فعلاً دولتی است این اشکالی است که خود من به مسئولان دولتی همین اخیراً گفتم تکرار کردم چند بار اینو مطرح کردم یعنی خود اون بنگاههای دولتی هستند که تجارت می‌کنند کار می‌کنند با خارج هم معامله دارند و دلارشان را هم برنمی‌گردانند به بانک مرکزی یعنی مربوط به بخش خصوصی نیست.

در مورد جلسه اقتصادی سران قوا این امر اولاً دائمی نیست امر موقته ثانیاً برای مقاصد خاصی است من چهار تا مورد را معین کردم و بهشون گفتم یکیش مسأله بودجه است.

این هدف این جلسه این بوده البته تا حالا پیش نرفته اونطور که باید و شاید اما علاجش تعطیل کردن نیست علاجش این است که ما دنبال کنیم این کارها انجام شود.

این‌که شما می‌آیید اینجا با شور و شوق و اهتمام، فلان اشکال را ذکر می‌کنید یک فرصته برای کشور. یک ارزشه برای کشور. شوقی که جامعهٔ دانشجویی و جوان دانشجو برای برطرف کردن نابسامانی‌ها دارند، یک فرصته. حضور شورانگیز دانشجوها در حوادث گوناگون، چه حوادث طبیعی جه حوادث سیاسی مثل همین راهپیمایی‌ها، قدس، بیست و دوی بهمن و امثال اینا اینا همش فرصت‌های مهمی است. 

البته آفاتی هم داره. فعالیت دانشجویی نباید دچار آفات بشه... . باید سالم‌سازی کرد دوقطبی سازی به‌وجود نیاد فعالیت‌های دانشجویی جامعه دانشجویی رو دوقطبی نکنه جامعه که کشور هم دوقطبی نکنه این یکی از مسائل بسیار مهمه این دوقطبی گری خواست دشمنه

یک وقتی به امام مراجعه کرده بودند زمان حیات مبارک ایشون یه شکایتی از دولت کرده بودند امام گوش کرد حرف اون بنده خدا رو اونطور که برای ما نقل کردند. بعد در جوابش یه کلمه فقط گفت. گفت آقا اداره مملکت سخته. واقعاً سخته. حرف مردم رو باید گوش بدند حرف مردم کجاست خب مردم در همه مسائل که حرف ندارن یه حرف ندارن باید فکر کنن مطالعه کنند سازوکاری داره حرف مردم حرف مردم همین نیست که الآن وجود داره یعنی یک نفر را انتخاب می‌کنند به‌عنوان رئیس جمهور این مال مردمه.

یک عده‌یی را انتخاب می‌کنند به‌عنوان نماینده مجلس این حرف مردمه. حرف مردم رو اینجوری می‌شه فهمید حالا یکی از برادران گفت رفراندوم. اگر چنان‌چه شما، اینجوری می‌گفت، اگر چنان‌چه از اول در همه مسائلی که پیش می‌آمد رفراندوم می‌کردید حالا اون حساسیت روی رفراندوم وجود نداشت. کجای دنیا این کارو می‌کنند؟ مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندومه؟ مگر همه مردمی که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت می‌کنند امکان تحلیل اون مسأله رو دارند؟ این چه حرفیه؟ چطور می‌شه رفراندوم کرد تو مسائلی که تبلیغات می‌شه کرد حرف می‌شه زد از همه طرف. اصلاً یک کشور رو برای یک مسأله شش ماه درگیر بحث و جدل و گفتگو و دو دوقطبی سازی می‌کنند برای این‌که یک مسأله رفراندوم بشه. توی همه مسائل رفراندوم بکنیم؟ یعنی اینجوری نیست قضایا که اینجور ساده آدم از رویش بپره.

خب حالا، فضای مجازی با همه حرف‌هایی که گفته می‌شه و، از اون طرف از این طرف بالاخره وجود داره دیگه تو کشور وجود داره. شبکه‌های اجتماعی وجود داره، فضای اجتماعی وجود داره. بعضی‌ها نشستند که از طرف فضای مجازی سیل وار تحلیل و خبر و مطلب و مبنا داده بشه. این غلطه.

... توجه بشه که دشمن امروز طراحیش، بدبین کردن ما به خودمونه به خودمون بدبین کند. به دولتمون بدبین بشیم به محیط دانشجویی مون بدبین بشیم به مردممنون بدبین بشیم، نه کشور داره حرکت می‌کنه حرکت خوبی هم می‌کنه، نقص داریم بنده در مقام توقع شاید از بعضی از شماها بیشتر توقع داشته باشم و بیشتر اعتراض هم بیشتر می‌کنم.

ما از اول انقلاب تا امروز جوانها بودن که کارهای بزرگ رو در جبهه‌های مختلف میدانهای مختلف به عهده گرفتن

... شهید صیاد شیرازی حالا صیاد اون وقتی که شهید شد البته سنش بیشتر بود اما اون وقتی که می‌جنگید در همین سنینی بود که عرض کردم اینا واقعیت جنگ را عوض کردند تبدیل کردن به دست قدرت جمهوری اسلامی

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cee4bca-6a3e-4288-a004-736401086a57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات