728 x 90

اذعان آخوندها به ترکیدن بادکنک قدرت‌نمایی پوشالی و عملیات خیالی توقیف کشتی در دریا!

کشتی توقیف شده ویتنامی توسط رژیم ایران در آبهای بین‌المللی
کشتی توقیف شده ویتنامی توسط رژیم ایران در آبهای بین‌المللی

به‌دنبال ترکیدن بادکنک تبلیغات رژیم و سپاه پاسداران درباره ربودن کشتی و درگیری با نیروهای آمریکایی که از سوی پنتاگون به‌کلی ساختگی و دروغ توصیف شد، فضیحت این ماجرا در رسانه‌های رژیم بالا گرفته است.

روزنامه حکومتی شرق روز ۱۵آبان به‌نقل از وبسایت تانکرترکز که محموله‌های نفتی را ردیابی می‌کند نوشت: نفت‌کش ویتنامی که هیچ ارتباطی با ایالات متحده ندارد، وظیفه داشت نفت خام ایران را به چین منتقل کند، اما از سوی چین رد شد و به کشور [مبدأ] بازگشت. این نفت‌کش در تاریخ ۲۴/۲۵ اکتبر در کنار گشت نیروی دریایی آمریکا حرکت کرد و سپس از سوی سپاه به ایران هدایت شد».

این روزنامه حکومتی افزود: چین به بهانه‌هایی مانند تخلفات زیست‌محیطی یا تحریم‌ها، به برخی نفت‌کش‌های ما اجازه تخلیه نمی‌دهد و در نهایت برخی از آنها مجبور به بازگشتن به سمت آب‌های ایران می‌شوند.

روزنامه حکومتی همدلی به تاریخ ۱۵آبان نیز نوشت: خبر ربایش نفت‌کش ویتنامی بعد از قریب ۱۰روز و دقیقاً یک روز قبل از ۱۳آبان، رسانه‌یی شد. همین نوع خبررسانی بحثهای مختلفی درباره انگیزه‌ها مطرح کرده و تأثیرات بعدی این کار بر مذاکرات هسته‌یی ایران و غرب، به بحث گذاشته شده است... این روزنامه حکومتی با اعتراف به سود سرسام‌آور باندهای حکومتی از قاچاق نفت افزود: اگر بیست میلیارد دلار، هزینه دور زدن تحریم‌ها باشد، قطعاً این مبلغ بسیار بالا میان شرکای ایرانی و خارجی دور زنندگان تحریم، تقسیم می‌شود.

در این میان، آل‌هاشم امام جمعه خامنه‌ای در تبریز، در یک تحلیل احمقانه، علت جنجال توقیف نفتکش در دریای عمان را ضعیف کردن موضع آمریکا در مذاکرات وین، دور کردن چین از آمریکا و شکاف انداختن بین فرانسه و آمریکا توصیف کرد.

آخوند آل‌هاشم، امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در تبریز روز ۱۴آبان ۱۴۰۰ گفت:عملیات نیروی دریایی که پریروز بچه‌های سپاه در آزادسازی نفت ایران و توقیف کشتی متجاوز انجام دادند از اهمیت بالایی برخوردار هست تو دهنی به سعودی بود که گمان می‌کرد می‌تواند در پناه نیروی دریایی آمریکا موفقیتی به‌دست بیاورد این واقعه در آستانه اجلاس وین روحیه تیم آمریکا را ضعیف‌تر می‌کند چرا که باید در مقابل قدرت تهاجمی ایران صدایش را پایین بیاورد با توجه به دلخوری چین از آمریکا بابت زیر دریاییهای اتمی فروخته شده به استرالیا، پکن را به ایران نزدیکتر می‌کند با توجه به شکاف اخیر بین فرانسه و آمریکا اقدام نظامی ایران، فرانسه را در وین از آمریکا دورتر می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac25c75f-040e-4362-a9cf-1b0ea98f7c22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات