728 x 90

قیام ایران-شماره ۲۳۰

ادامه اعتصاب کارگران بی‌اعتنا به خط‌ و نشان کشیدنهای دژخیم لاریجانی به دستور خامنه‌ای

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

با تداوم اعتصاب و تظاهرات شجاعانه کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز، خامنه‌ای در وحشت از ادامه و گسترش اعتراضها، روز دوشنبه ۵آذر(۲۶نوامبر) سردژخیم صادق لاریجانی، رئیس قضاییه رژیم، را به صحنه فرستاد تا به خط‌ و نشان کشیدن برای کارگران بپردازد. وی گفت: «باید با کسانی که می‌خواهند به بهانه پیگیری مطالبات کارگران، نظم کشور را برهم بزنند، برخورد شود.... کارگران نباید اجازه دهند که مطالباتشان، بهانه‌یی برای استفاده دشمنان و ایجاد بی‌نظمی‌شود». وی افزود: «کارگران نیز هیچگاه با اغتشاش، بحران و اقدامات خلاف نظم عمومی، به مطالبات خود نخواهند رسید» (خبرگزاری حکومتی ایرنا- ۵آذرماه۱۳۹۷).

همزمان نیروهای سرکوبگر رژیم تلاش کردند از ادامه اعتصاب و تظاهرات کارگران جلوگیری کنند اما به‌رغم حضور فشرده مأموران انتظامی و گارد ضدشورش و لباس شخصی‌ها؛ کارگران فولاد برای سومین هفته به اعتصاب خود ادامه دادند. کارگران در مقابل استانداری رژیم در اهواز تجمع کردند و حلقه محاصره نیروهای سرکوبگر را شکسته و در خیابانهای اهواز دست به تظاهرات زدند. کارگران در حالی که توسط جمعی از جوانان اهوازی همراهی می‌شدند شعار می‌دادند: می‌ایستیم، می‌میریم، حقمان را می‌گیریم؛ کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد؛ دشمن ما همین‌جاست دروغ می‌گویند آمریکاست؛ دولت، مافیا، پیوندتان مبارک.

همزمان کارگران شجاع نیشکر هفت‌تپه نیز برای بیست و دومین روز به اعتصاب خود ادامه دادند و در شهر شوش دست به تظاهرات زدند. آنها شعار می‌دادند: کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر؛ کارگر زندانی آزاد باید گردد؛ فولاد، هفت‌تپه، اتحاد اتحاد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵آذر ۱۳۹۷(۲۶نوامبر ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7900fca2-ee11-40e5-aa5f-62e7234567b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات