728 x 90

ادامه اعتراضات اقشار محروم در شهرهاى مختلف

ادامه اعتراضات اقشار محروم در شهرهاي مختلف
ادامه اعتراضات اقشار محروم در شهرهاي مختلف

روز چهارشنبه ۱۱بهمن اعتراضات و تجمعات ضدحکومتی در شهرهاى مختلف کشور ادامه یافت:
1.    تجمع مردم و جوانان بندرعباس به هنگام عصر حوالی دانشگاه آزاد مورد حمله نیروهای سرکوبگر قرار گرفت. حدود ۲۰تن از تجمع‌کنندگان که بیشتر آنها دانش‌آموز و دانشجو بودند بازداشت شدند. 
2.    کارگران بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه دستمزد در محل کارخانه دست به اعتصاب زدند. آنها با بستن درهای یارد شمالی کارخانه، مانع ورود و خروج به آن شدند. رانندگان تراکتورهای استیجاری هم تراکتورهای خود را مقابل در شرکت پارک کردند و مسیر ورود و خروج را بستند. روز پیش از آن عوامل اطلاعاتی رژیم در کارخانه شماری از کارگران را احضار و آنها را از هر گونه اعتراض برحذر داشتند.
3.     اعتصاب کارگران کارخانه روغن نباتی جهان- واقع در بزرگراه زنجان- قزوین برای هفتمین روز در اعتراض به پرداخت نشدن ماهها حقوق و حق بیمه‌شان ادامه یافت. این کارخانه که با ۶۰سال سابقه فعالیت از بزرگترین کارخانه‌های تولید روغن در ایران است در سال ۶۴توسط ارگان غارت و فساد موسوم به بنیاد مستضعفان مصادره شد و از آن پس سیر قهقرایی را پیمود. به‌نحوی که از ۶۰۰کارگر آن اکنون فقط ۱۲۵تن شاغل هستند.
4.    کارگران ماشین‌سازی تبریز در اعتراض به وضعیت این کارخانه مانند پرداخت نشدن حقوق کارگران و رکود حاکم بر کارخانه دست به اعتصاب زدند.
5.     به‌رغم گذشت ۱۸روز از اعتصاب کارگران کارخانه کیان‌کرد ملایر به خواستهای آنها رسیدگی نشده است. آنها خواستار شش ماه حقوق معوقه و سه سال عیدی پرداخت نشده خود هستند. 
6.    اعتصاب کارگران شرکت تراورس راه‌آهن در دورود در اعتراض به عدم دریافت سه ماه حقوق و چهار ماه حق بیمه خود وارد یازدهمین روز خود شد. هزاران کارگر محروم راه‌آهن در شهرهاى مختلف روزهای متمادی است در پی دریافت دستمزدهای بخور و نمیر خود هستند. 
7.    کارگران کارخانه کیان تایر در اعتراض به بی‌توجهی کارگزاران رژیم نسبت به مشکلات این کارخانه، مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران تجمع کردند.
8.    کارگران شهرداری یاسوج که با پرداخت نشدن دستمزدشان توان ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی را برای خود و خانواده‌شان ندارند، به تجمع اعتراضی در مقابل «شورای شهر» ادامه دادند.
9.    کارگران کارخانه قند ممسنی هم‌چون روزهای گذشته در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی، دست به تجمع زدند.
10.    تجمع اعتراضی کارگران زحمتکش کاشی نیلو در نجف آباد که طی ۲۸ماه گذشته دستمزدی دریافت نکرده‌اند، در سومین هفته هم‌چنان در برابر اداره کار این شهر برپا شد. 
11.    کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای سومین روز در این هفته در اعتراض به تحویل ندادن خانه‌هایشان توسط تعاونی مسکن این شرکت، در تهران دست به تجمع زدند.
12.    جمع بزرگی از کارکنان و مغازه‌داران ساختمان پلاسکو در اعتراض به رسیدگی نشدن به مشکلات‌شان مقابل «شورای شهر» تهران تجمع کردند.
13.    تجمع شماری از مهندسان پروژه‌های عمرانی شهرداری کرج در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود در مقابل «شورای شهر» این شهر برای دومین روز ادامه یافت.
14.    در مشهد غارت‌شدگان مؤسسه حکومتی بدرتوس در برابر ساختمان رادیو و تلویزیون تجمع کردند. مأموران سرکوبگر در وحشت از گسترش اعتراضات به آنان یورش برده و چند تن را بازداشت کردند. 
15.    در قم متقاضیان مسکن مهر در اعتراض به واگذار نشدن خانه‌هایشان پس از گذشت سالیان، در مقابل استانداری تجمع کردند. 
16.    در تهران غارت‌شدگان توسط مؤسسه حکومتی کاسپین با تجمع اعتراضی خواستار اموال به غارت رفته خود شدند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲بهمن ۱۳۹۶(اول فوریه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a25380f5-39a2-43d4-90d2-2faf3513c0e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات