728 x 90

احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توسط سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای حکومتی

احتکار ماسک و مواد ضدعفونی توسط سپاه پاسداران و ارگانهای حکومتی
احتکار ماسک و مواد ضدعفونی توسط سپاه پاسداران و ارگانهای حکومتی

احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و فروش آنها در بازار سیاه توسط سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای حکومتی جریان دارد و به اعتراف سرکردگان و رسانه‌های رژیم این‌گونه وسایل به ۲۰برابر قیمت به مردم فروخته می‌شود و همزمان دستگاه قضایی و ارگانهای سرکوب با تهدید و ارعاب به بهانه احتکار ماسک سعی در لاپوشانی منشأ توزیع قطره‌ای ماسک و مواد ضدعفونی کننده با چندین برابر قیمت می‌کنند.

 

به گزارش رسانه‌های حکومتی، هم‌اکنون در کرمان قیمت یک ماسک که ۲۰۰تومان است به قیمت ۶هزار تومان یعنی ۳۰برابر قیمت به فروش می‌رسد.

وضعیت در تهران و سایر شهرها نیز به همین منوال است و برخی از انواع ماسک تا ۱۵هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

در همین حال، حکومت آخوندی از دستگیری دهها تن به‌خاطر اقدام به ساخت دستی ماسک و وارد صحنه رقابت شدن با ارگانهای غارت و چپاول رژیم خبر می‌دهد. (سایت خبر فوری رژیم ۱۳اسفند۹۸)

 

همزمان ارگانهای سرکوبگر و قضاییه خامنه‌ای برای گم و گور کردن منشأ احتکار ماسکها و مواد ضدعفونی کننده، به تهدید و ارعاب متوسل‌ شدند. آخوند جلاد ابراهیم رئیسی روز ۱۲اسفند ۹۸ در تلویزیون شبکه یک رژیم گفت:

«من توصیه‌ام به دادستانهای سراسر کشور این است افرادی که احتکار می‌کنند به اینها به هیچ عنوان نباید رحم کرد». (تلویزیون شبکه یک رژیم ۱۳اسفند۹۸)

 

این تهدیدات در حالیست که رئیس ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون نیز در روز ۷سفند خبر داد، قرارداد تولید ۵۰میلیون ماسک امضا شده و به‌زودی توزیع اولین محموله در تهران انجام خواهد داشت.(خبرگزاری حکومتی موج ۷اسفند۹۸)

 

پس از انتشار این خبر، برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت گسترده خبر دادند که ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون که ثروت آنها به حدود ۱۰۰میلیارد دلار بالغ می‌شود و به «غول دارویی» در ایران معروف است، «پشت بازار سیاه» قرار دارد ارگانی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، بدون پشتیبانی دولتی امکان تهیه این میزان ماسک را ندارد.

 

در برابر واکنش‌های شدید مردم در مورد کنترل بازار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توسط ارگانهای حکومتی، وزارت بهداشت رژیم روز ۱۳اسفند اعلام کرد: «ستاد اجرایی فرمان خمینی از روز اول با بسیج کلیه امکانات خود، حماسه جدی برای تأمین ماسک، لباسهای پزشکی و مواد ضدعفونی‌کننده آفرید. لازم می‌دانیم از این حمایتها تشکر کنیم!» (مشرق نیوز ۱۳اسفند۹۸)

 

از سوی دیگر، نمکی، وزیر بهداشت رژیم روز ۱۲اسفند در نامه‌یی به وزیر صنایع رژیم نوشت: «هنوز مشکل ماسک پابرجاست و شبکه درهم تنیده احتکار ماسک محصولات خود را با واسطه با قیمت ۱۰برابری به دلالان معرفی می‌کند.از هفته پیش تاکنون حداکثر یک میلیون ماسک تحویل وزارت بهداشت شده است». (خبرگزاری ایسنا ۱۲ اسفند۹۸)

 

روزنامه حکومتی اعتماد روز ۱۳اسفند۹۸ درباره پیامدهای سرشاخ شدن ارگانهای مختلف حکومتی بر سر نحوه خالی کردن جیب مردم نوشت: در این نامه‌ها «مسائلی عنوان می‌شود که جز نگرانی عموم نتیجه‌یی را به‌دنبال نخواهد داشت. واقعیت آن است این‌که مسئولی در نامه‌یی به مسئولی دیگر اعلام کند که در فلان انبار یا بهمان فروشگاه احتکار شده، نیاز به اقلام بهداشتی را تأمین نمی‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49cf6938-1d7e-4e9a-89a5-146936182472"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات