728 x 90

اجلاس رسمی پارلمان ایتالیا - اعلام یک دقیقه سکوت در اعتراض به اعدام سمیرا سبزیان فرد و اعدامهای فزاینده در ایران

پارلمان ایتالیا
پارلمان ایتالیا

اجلاس رسمی پارلمان ایتالیا

سخنرانی امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان

و اعلام یک دقیقه سکوت در اجلاس توسط نایب‌رئیس پارلمان

در اعتراض به اعدام سمیرا سبزیان فرد و اعدامهای فزاینده در ایران

 

امانوئله پوتزولو – عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا

«من گمان می‌کنم که از اینجا، رم می‌بایست یک هشدار محکم به تهران داده شود. نشانهٔ محکم به‌معنای نشانه‌ای متحد از طرف مجلس ملی که بگوید که ملت ایران تحت شرایط مطلق زندان به‌سر می‌برد. فقدان آزادی و پایمال کردن حقوق‌بشر که آخوندها و پاسداران روزانه مردم را مجبور به تحمل آن می‌کنند، دیگر قابل‌قبول نیست. ما دیگر نباید مرعوب آنچه که می‌تواند منافع مشخص اقتصادی و ژئوپلیتیک باشد، بشویم. ما می‌بایست همت تمدن بزرگی که داریم را داشته باشیم، به این معنا که ما نمی‌توانیم از برخی از اصول و ارزشهایمان چشم‌پوشی کنیم. آنچه که طی سالهای متمادی در ایران اتفاق می‌افتد دیگر قابل‌قبول نیست. به عقیدهٔ من پارلمان ایتالیا و کشور ما می‌بایست پیشتاز راهی برای غرب و اروپا و جهان آزاد باشد که در آن رژیم ایران نتواند مردمش را، که آرزوی آزادی در سر دارند، زیر سرکوب خشن بی‌سابقه نگه بدارد. بنابراین من اعتقاد دارم که پارلمان ایتالیا باید علامتی مبنی بر اتحاد محکم برای مقابله با این‌گونه مسائل از خود نشان دهد. نشانه‌ای محکم برای آزادی که از رم آغاز و به تهران برسد، به‌گونه‌یی که آخوندها بفهمند که تا جایی‌که به اروپا، به ایتالیا و به جهان آزاد مربوط می‌شود، دیگر نمی‌توانند مثل گذشته ادامه بدهند. زنده باد آزادی! زنده باد ایران! زنده باد ایران آزاد»

 

جورجیو موله - نایب‌رئیس پارلمان ایتالیا

«در مواجهه با فاجعه‌یی دیگر و این چهره بی‌پایان توحش و بی‌تمدنی، وجدان ما طغیان می‌کند و از آنچه شما اظهارنظر کرده‌اید می‌جوشد. این مجلس امروز با صدای شما برای چندمین بار سخنی روشن در برابر اینها گفته است. بهترین راه این است که به یاد سمیرا و تمام زنانی که مجبور به تحمل خشونت شده‌اند یک دقیقه سکوت کنیم تا علامتی قوی و صریح از طرف این مجلس، از مجلس نمایندگان، از جمهوری ایتالیا به گوش برسد. یک نه محکم در برابر این ورطه از وحشیگری و بی‌تمدنی».

صحنه سکوت پارلمان ایتالیا

(سایت پارلمان ایتالیا: ۲۹آذر ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48d158a8-c638-4266-9273-e9ad0833410f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات