728 x 90

اجرایی شدن توافق ۲۵ساله چین بدون سر و صدا

قرارداد ۲۵ساله رژیم ایران و چین
قرارداد ۲۵ساله رژیم ایران و چین

توافق ۲۵ساله رژیم و چین که پس از بازتاب‌های به‌شدت منفی اجتماعی، به فراموشی رسانه‌یی سپرده شده بود، روز ۲۲مهر در حالی دوباره مطرح شد که سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم، اجرایی شدن آن را به‌شکلی غیرمستقیم و لابلای صحبت‌هایش اعلام کرد.

شامگاه پنجشنبه ۲۲مهر رژیم آخوندی در خبری که بر زبان سخنگوی وزارت‌خارجه‌اش گذاشته بود، تلویحا اعلام کرد قرارداد ۲۵ساله خامنه‌ای و چین در حال اجرا شدن است!

خطیب‌زاده گفت: «واردات واکسن کرونا از چین، یکی از ثمرات توافق ۲۵ساله میان ایران و چین است!»

وی افزود: «بدون مشارکت راهبردی و سند جامع همکاریها این اتفاق نمی‌افتاد».

وی ادامه داد: «توافق جامع (رژیم) و چین در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در حال پیگیری است و وزارتخانه‌های مربوطه در دو کشور مدت زیادی است که گفتگوهای خود را در زمینه انرژی و توسعه بنادر آغاز کرده‌اند».

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم توضیح نداد که توافق ۲۵ساله بین رژیم و چین کدامیک از مراحل تصویب در ارگانهای ذیربط آخوندها مانند مجلس ارتجاع را طی کرده است؟!

ضمن آن که این توافق، با امتناع گسترده مردمی روبه‌رو شد تا جایی‌که رژیم بارها طرح و تصویب آن در مجلس ارتجاع را هم به عقب انداخت اما اکنون از اجرایی شدن آن از مدتها پیش خبر می‌دهد، رویدادی که بدون شک پیامدهای جدی درون باندی و اجتماعی به‌دنبال خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b382155a-2817-4702-b8bd-8c660a4db086"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات