728 x 90

بر اثر حملات اسراییل به شهرهای‌خان یونس و رفح دست کم ۸ نفر کشته شدند

حمله اسراییل به رفح - عکس از آرشیو
حمله اسراییل به رفح - عکس از آرشیو

خبرگزاری فلسطینی وفا خبر داد بامداد سه‌شنبه بر اثر حملات موشکی و توپخانه‌یی اسراییل به شهرهای خان یونس و رفح دست کم ۸نفر در اولین ساعات کشته و بیش از ۳۰ تن مجروح شدند. اسراییل از روز گذشته حمله به خان یونس را آغاز کرده و به ساکنان هشدار داده به محل دیگری بروند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در تکمیل این خبر اعلام کرد بیمارستان امل Amal در شهر خان یونس مملو از آوارگان مجروحی است که هنگام تخلیه مناطق شرقی خان یونس هدف حملات اسراییل قرار گرفته‌اند.

در مرکز غزه نیز چندین خانه مسکونی در اردوگاه نصیرات هدف بمبارانهای اسراییل قرار گرفتند که منجر به کشته شدن شماری از پناهندگان، از جمله چند کودک گردید.

 

رویترز روز سه‌شنبه با انتشار گزارش مصوری از وضعیت شهر خان یونس نوشت: ارتش اسراییل پس از هشدار روز گذشته خود، نیمه‌شب دوشنبه یک حمله زمینی جدید به شهر خان یونس را آغاز کرد و صدها خانواده را به مهاجرت دسته‌جمعی مجبور ساخت. رویترز افزود این حمله با گلوله‌باران شدید توپخانه همراه بود، در حالی‌که ساکنان جای امنی برای رفتن ندارند. تیم های پزشکی، بیماران و مجروحان در بیمارستان اروپایی در خان یونس نیز با خروج اجباری و تخلیه بیمارستان روبه‌رو شدند. اکنون بحران انسانی در این منطقه تشدید شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7db571bf-68ed-4f08-808d-a491d1a8737a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات