728 x 90

ابطال مجوز فعالیت بانک ملی رژیم ایران در عراق

بانک ملی ایران
بانک ملی ایران

میدل‌ایست‌نیوز، خبرگزاری الفرات نیوز در گزارشی از دسترسی به سندی که در تاریخ اول بهمن ۱۴۰۲ از سوی بانک مرکزی عراق منتشر شده است اشاره می‌کند که در آن سند بانک مرکزی عراق فعالیت بانک ملی رژیم ایران را به‌دلیل تحریم‌ها اعمال شده از سوی آمریکا ابطال کرده است.

در این سند آمده است، عمار حمد خلف، معاون بانک مرکزی عراق خطاب به اداره کل بانک ملی ایران نوشته است: «با توجه به ضرر و زیان شعبه‌این بانک در عراق و محدود بودن فعالیت آن و عدم امکان فعالیت یا گسترش آن مجوز بانک ملی ایران در عراق ابطال شده است».

خبرگزاری رویتر نیز ۱۶بهمن، در همین رابطه در گزارشی نوشت: چند روز پس از سفر یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا به بغداد، مقامات عراق در راستای کلاهبرداری، پولشویی و دیگر استفاده غیرقانونی از ارز دلار، مشارکت هشت بانک این کشور در تراکنش‌های مالی با بانک مرکزی عراق را ممنوع کرده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند که عراق به یکی از کانون‌های قاچاق ارز دلار به رژیم ایران تبدیل شده است.
رویترز در گزارش خود به لیست بانک‌های ممنوع شده دست یافته است که عبارتند از: بانک بین‌المللی سرمایه‌گذار آشور، یونیون بانک عراق، بانک بین‌المللی اسلامی کردستان برای سرمایه‌گذاری و توسعه، بانک الهُدی، بانک اسلامی الجنوب برای سرمایه‌گذاری و امور مالی، بانک عربی اسلامی، و بانک تجاری حمورابی.
وزارت خزانه‌داری در جریان این سفر از اقدام علیه بانک الهدی خبر داده است زیرا این بانک در انتقال میلیاردها دلار به گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران دست داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7919477f-ed35-49ac-a49c-f2fad5534fbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات