728 x 90

ابراهیم اصغرزاده: مردم احساس کنند سلامت‌شان بخطر افتاده امکان دارد توی خیابان بیایند

ابراهیم اصغرزاده در اشغال سفارت آمریکا
ابراهیم اصغرزاده در اشغال سفارت آمریکا

ابراهیم اصغرزاده از دانشجویان پیرو خط امام بود که در سفارت گیری آمریکا حضور داشت و یک دوره نماینده مجلس بود و سردبیری روزنامه سلام و دبیرکلی حزب همبستگی بود و از باند اصلاح‌طلبان است گفت: قطعاً کرونا می‌خواهد جامعه را دچار اغتشاش بکند یا جامعه را بگونه‌ای مثل پادگان در بیاورد و در این فاصله جامعه مدنی را بکشد.

وی افزود: به‌نظر من مردم ایران در حال یک آزمون بزرگ هستند آزمونی که می‌تواند علاوه بر این‌که خشک‌مقدس‌ها تندروها و افراطیون را که این افراطیون فقط مخصوص جامعه ما نیست بنیادگرا شیعی و سنی و مسیحی و یهودی و بودیسم و اینها نمی‌شناسد بنیادگرا بنیادگراست ته تهش میشه نژادپرست ته تهش میشه همین گروه‌های افراطی که در سراسر دنیا شکل گرفتند و به خودشان حق می‌دهند که جامعه بشری را نابود بکنند.

وی با اشاره به باند دیگر گفت: به‌نظر من مردم ایران در حال یک آزمون بزرگ هستند آزمونی که می‌تواند علاوه بر این‌که خشک‌مقدس‌ها تندروها و افراطیون را که این افراطیون فقط مخصوص جامعه ما نیست بنیادگرا شیعی و سنی و مسیحی و یهودی و بودیسم و اینها نمی‌شناسد بنیادگرا بنیادگراست ته تهش میشه نژادپرست ته تهش میشه همین گروه‌های افراطی که در سراسر دنیا شکل گرفتند و به خودشان حق می‌دهند که جامعه بشری را نابود بکنند.

اصغرزاده اضافه کرد: این خشک‌مقدس‌ها به این جاهلان متحتک و مقدس نما میدان ندادند عده بسیار قلیلی بودند دیدید در مشهد یکی تازه با افتخار می‌گفت ما نه چپ هستیم نه راست هستیم ما انقلابی هستیم معنی انقلابی بودن را هم فهمیدیم اینها که معتقد هستند آتش به اختیار هستند هیچ درکی از عظمت ملت ایران و بزرگی مردم ایران ندارند.

وی گفت: چه اونموقعی که آمار جانباختگان آبان و یا دلایل سقوط هواپیما از نظر اونها پنهان نگه‌داشته شد و چه اون زمانی که عده‌یی خواستند با بیل و کلنگ انتخابات را به نفع خودشان رقم بزنند.

درست مثل دستگاههای ایدئولوژیک در حکومتهایی که دارای نظام های ایدئولوژیک هستند هر اتفاق و رویدادی را اول انکار می‌کند بعد اون را ارجاع می‌دهد به دشمن بعد کم کم دنبال نفوذی می‌گردد و بعد دنبال اعتراف پخش کردن و این‌که اگر ثابت بشود که اون نفوذی بر اساس القاء دشمن این کار را کرده بنابراین اون فاجعه یا مصیبت بود، هیچوقت نبود دنبال این بگردد که چرا پلاسکو مقابل چشم ملت ایران آن‌چنان فرو ریخت و چرا اون دو تا زن بافنده ساعت ها آویزان بودند از پنجره یک ساختمانی که آتش گرفته بود در خیابان جمهوری و ما بالابر نداشتیم که اونها را نجات بدهیم و اونها از اون بالا پرت شدند پایین و جانشان از دست دادند بعد که صدا و سیما به خودش می‌آید و سعی می‌کند که بخشی از حقیقت را نشان بدهد دیگه وقتی ست که زمان از دست رفته چند هفته گذشته و ویروس کرونا منتشر شده این بی‌اعتمادی و این تزریق تردید و شک نسبت به اطلاعات و این‌که رسانه ملی مردم را محرم خودش نمی‌داند این مصیبت خیلی سنگینی هست...

وی افزود: مردم این‌قدر به‌خاطر فضای‌مجازی و اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد مقایسه‌های داخلی می‌کنند مقایسه بین طبقات می‌کنند مقایسه بین آقازاده‌ها و بچه‌های خودشان می‌کنند.

نامه وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور راجع به گم شدن ماسک ها و دستکش‌ها واقعاً فاجعه‌بار بود، احتکار اقلام بهداشتی واقعاً فاجعه‌بار است اینها هر کدام اگر توده‌های مردم احساس کنند که امنیت و سلامت‌شان بخطر افتاده خب امکان دارد توی خیابان بیایند بنابراین حواسمان باشد که سهل انگاریهای این چنینی می‌تواند تبدیل به فجایع اجتماعی بشود.

این ناشنوایی سیستماتیک نظام باید حل بشود نمی‌شود که نظام بفکر کند خودش عقل کل است.

شکاف مردم و مردم یعنی شکاف اون دو سوم ناراضیان و اون یک‌سوم که از وضع موجود راضی هستند به‌صورت افقی این ترک و شکاف اجتماعی گسترش پیدا کند تبعیض ناکارآمدی پنهان‌کاری و این احساس محرومیت و احساس نامحرم بودن خب اینها همه‌اش می‌تواند آسیب برساند.

بی اعتمادی به سیاست بی‌اعتمادی به فرهنگ به تاریخ و حتی بی‌اعتمادی به دین شما بدبینی جوانها را نسبت به دین ببینید این سالهای گذشته اصول‌گراها تمام تلاش‌شان را کردند که دائما اصلاح‌طلبها را محدود کنند و یک نحله بسیار بسیار خوش‌خیم حالا خوش‌خیم شاید کلمه خوبی نباشد بهداشتی اونها را شریک کنند تو قدرت و بعد توجیه کنند که خب اصلاح‌طلبها هم در این تصمیم‌گیریها نقش داشتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c48b02d1-b7ea-4322-9394-bb2bb0dead0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات