728 x 90

ئی‌یو ریپورتر: مریم رجوی به قیام‌کنندگان بلوچ درود فرستاد

یی یو ریپورتر
یی یو ریپورتر

ئی‌یو ریپورتر در گزارشی از سالگرد جمعه خونین زاهدان نوشت: به‌گفته شورای ملی مقاومت ایران، در جریان اعتراضات به‌مناسبت اولین سالگرد جمعه خونین که به کشتار زاهدان نیز معروف است شماری از معترضان از جمله کودکان مجروح شدند. اعتراضات تا شب ادامه داشت و چندین ویدئو در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد معترضان برای بستن خیابان‌ها در زاهدان و دیگر شهرهای استان ناآرام لاستیک‌ها را آتش زده‌اند.

به‌گفته سازمان مجاهدین خلق ایران، گروه اصلی مخالف و دموکراسی خواه کشور، در حدود ۳ماه پس از شروع قیام، دست کم ۷۵۰نفر در آن قیام سرکوب کشته شدند. سازمان مجاهدین خلق هم‌چنین گزارش داد که بیش از ۳۰هزار شهروند در همان بازه زمانی دستگیر شدند.
مریم رجوی، پرزیدنت اپوزیسیون ایران در پیامی اعلام کرد: زنده باد هموطنان دلاور بلوچ در زاهدان و راسک و خاش و دیگر شهرها که در سالگرد جمعه خونین زاهدان به‌پا خاستند و با شعار مرگ بر خامنه‌ای، برادر شهیدم خونتو پس می‌گیرم، مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر، زیر شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به مقابله با نیروهای سرکوبگر برخاستند و یاد شهدای خود را گرامی داشتند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45dbbfa6-ae92-4491-9fe1-f769dc0c82f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات