728 x 90

آنگلا مرکل: هدف مشترک آمریکا و اروپا مهار نقش مخرب رژیم ایران در منطقه است

هدف مشترک آمریکا و اروپا مهار نقش مخرب رژیم ایران در منطقه است
هدف مشترک آمریکا و اروپا مهار نقش مخرب رژیم ایران در منطقه است

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه ۲۷ بهمن ۹۷ در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به نقش مخرب رژیم در منطقه گفت آمریکا و اروپا در منطقه خاورمیانه در واقع هدف یکسانی را دنبال می‌کنند و آن "مهار نقش زیان‌بار" رژیم ایران است.

مرکل درباره خروج آمریکا از سوریه نیز گفت: خروج یکجانبه آمریکا به‌معنای گسترش حوزه نفوذ روسیه و ایران در سوریه خواهد بود.

از سوی دیگر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه ۲۵ بهمن در کنفرانس ورشو با ذکر نام، از سیاست سه کشور آلمان و فرانسه و بریتانیا در قبال ایران انتقاد کرده و از آنها خواسته بود از توافق برجام خارج شوند.

 

مایک پنس: ما در ورشو تعهد دادیم که با رژیم ایران مقابله کنیم

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: رژیم ایران جلودار رژیم حامی تروریسم در جهان است. از حزب‌الله و حماس حمایت می‌کند و در یمن و سوریه جنگ‌افروزی راه می‌اندازد.
ما در ورشو تعهد دادیم که با رژیم ایران مقابله کنیم. همه موافق بودند. تهدید اصلی صلح و امنیت رژیم ایران است.

من در ورشو گفتم زمان عمل فرا رسیده است. اروپا باید نقض تحریم‌ها را متوقف کند این رژیمی بیرحم و وحشی است و ما می‌خواهیم فشار حداکثر دیپلماتیک و اقتصادی به رژیم ایران وارد کنیم.

از آشوویتس دیدار کردم قیمتی که داده شد تأسف‌بار بود اما پیام پیروزی هم داشت رژیم ایران یک هولوکاست دیگر را نوید می‌دهد.

 

از سوی دیگر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در مصاحبه با فاکس‌ نیوز به اجلاس ورشو اشاره کرد و از جمله گفت:‌ من باید بگویم در این اجلاس که بیش از ۶۰کشور شرکت داشتند، ما به میزان قابل توجهی در رابطه با رژیم ایران صحبت کردیم و حتی یک کشور با این واقعیت پایه مخالفت نکرد. همه آنها درک کردند که تهدیدی که ما به‌صورت جمعی در سراسر دنیا با آن روبه‌رو هستیم از جانب رژیم ایران است و ما مشترکاًً متعهد بودیم که بهترین راهها برای مقابله با این تهدید رژیم ایران پیدا کنیم.

وی افزود: ما شروع کردیم که بحثهای خوبی پیرامون برنامه موشکی داشته باشیم و این‌که چطور می‌توانیم جلوگیری کنیم که رژیم ایران قابلیت توسعه موشکهایشان را نداشته باشند.

آلمان سفر ماهان ایر را تعطیل کرد، ماهان ایر یک خط هوایی است که مرتبط به نیروی قدس است، نیروی قدس ایران، عوامل تروریستی ارتش ایران. کشورهای دیگر اروپایی ایران را به‌خاطر کارزار سوءقصد آنها که هم‌چنان در سراسر اروپا اتفاق می‌افتد، محکوم کرده‌اند. این چیزهایی است که اروپا پیش از این بی‌میل بود که انجام دهد ولی الآن دارند انجام می‌دهند.

پمپئو اضافه کرد: من در رابطه با فعالیت‌های زیادی که کشورها ممکن است مخفیانه انجام دهند صحبت نمی‌کنم. ولی در این رابطه اشتباه نکنید، آمریکا از همه اهرمهای قدرت خود استفاده خواهد کرد به‌منظور این‌که توانایی رژیم ایران برای پیشبرد برنامه موشکی را کاهش دهد. توجه کنید ما می‌دانیم که چه اتفاقی می‌افتد وقتی که کشورها یک برنامه هسته‌یی را با قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی با برد بلند ترکیب می‌کنند چه از طریق موشک بالستیک قاره‌پیما یا حتی موشکی با برد کمتر. ما هر کاری که در توان داریم، انجام می‌دهیم تا توانایی این رژیم برای توسعه آن موشکها را کاهش دهیم. و ما این کار را به یمن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل ‌متحد انجام داده‌ایم. این کاملا روشن است که رژیم ایران این قطعنامه را با توسعه موشکهایش نقض می‌کند و ما داریم کار می‌کنیم که این را متوقف کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab2e5796-d09f-48d6-a3e3-c81cb2dc56dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات