728 x 90

آنتونیو گوترز: نوار غزه در بحبوحه یک فاجعه انسانی تاریخی قرار دارد

آنتونیو گوترز
آنتونیو گوترز

خبرگزاری رویترز روز ۸آذر ۱۴۰۲ در گزارشی از سخنان آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت نوشت: غزه در بحبوحه فاجعه انسانی تاریخی است.
دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت که نوار غزه در بحبوحه یک «فاجعه انسانی تاریخی قرار دارد» و از جهان خواست که دست برندارد.
وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که به ریاست وانگ‌ یی وزیر امور خارجه چین در شورای ۱۵نفره برای نوامبر برگزار می‌شد گفت: مذاکرات فشرده‌ای برای تمدید آتش‌بس در جریان است، که ما به‌شدت از آن استقبال می‌کنیم - اما معتقدیم که به یک آتش‌بس واقعی انسانی نیاز داریم.
سازمان ملل ارسال کمکهای بشردوستانه به غزه را منطقه‌یی با ۲.۳میلیون نفر افزایش داده است، اما گوترز گفت که سطح کمک‌ها برای پاسخگویی به نیازهای عظیم کاملاً ناکافی است.
وی گفت: مردم غزه در میان یک فاجعه انسانی تاریخی در برابر چشمان جهانیان قرار دارند. ما نباید دست برداریم. 

گوترز می‌گوید دسترسی ایمن و بدون مانع بشردوستانه به همه نیازمندان در غزه حیاتی است. وی خواستار باز شدن سایر گذرگاهها به داخل غزه، از جمله کرم شالوم، و ساده‌سازی مکانیسم‌های بازرسی برای افزایش ضروری کمکهای نجات است.

سطح کمک به فلسطینیان در غزه «کاملاً برای رفع نیازهای بیش از دو میلیون نفر ناکافی است».
تحویل سوخت به غزه برای تداوم عملیات‌های اساسی کاملاً ناکافی است.
مذاکرات شدیدی برای طولانی کردن آتش‌بس غزه در حال انجام است، اما ما معتقدیم که به یک آتش‌بس واقعی انسانی نیاز داریم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03bd80f8-2c36-48d2-809f-8c4bb8100345"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات