728 x 90

آمریکا: کوتاهی رژیم ایران در همکاری با آژانس غیرقابل قبول است

آژانس بین المللی انرژی اتمی
آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش سایت واشنگتن فری بیکن، آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد کوتاهی رژیم ایران در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً غیرقابل قبول است. آژانس در جستجوی پاسخ به موضوعاتی است که دیپلماتها می‌گویند شامل کشف آثار اورانیوم در یک سایت اعلام نشده است.

در این بیانیه آمده است: «هر گونه تأخیر‌، انکار یا فریب احتمالی توسط رژیم ایران که مانع کار تأیید صحت اقدامات امنیتی آژانس انرژی هسته‌یی شود باید سریعاً گزارش شود و مورد بررسی قرار گیرد».

آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی، در روزهای اخیر از ایران خواسته است تا همکاریهای خود را تسریع کند و هشدار می‌دهد «زمان بندی حیاتی است».

 

نمایندگی آمریکا روز ۲۰شهریور۹۸ در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌یی نسبت به فریبکاری رژیم ایران در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و امتناع از پاسخ به سؤالات این نهاد هشدار داد. در قسمتی از این بیانیه آمده است: همکاری نکردن رژیم ایران در شفاف‌سازی برنامه هسته‌یی خود با آژانس، باید نگرانی عمیق جامعه جهانی را برانگیزد. جامعه جهانی باید سریع نسبت به هر نوع تأخیر، امتناع یا فریب رژیم ایران در رابطه با عمل به پادمانهای ایمنی آژانس واکنش نشان دهد

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ رفتار رژیم ایران را غیرقابل قبول خواند و افزود: همکاری نکردن رژیم ایران در جوابگویی به آژانس، سؤالات جدی و اساسی درباره وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌یی اعلام نشده در ایران به وجود می‌آورد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c7b746f-f984-42fe-9cb4-c6fac6103fa9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات